IF Metall: Tobias Baudin en utmärkt nominering

Idag har Socialdemokraternas valberedning föreslagit att Kommunals förbundsordförande Tobias Baudin väljs till partisekreterare vid kongressen den 3-7 november.

- Tobias Baudin är ett utmärkt förslag till uppdraget som partisekreterare. Hans engagemang för det fackliga arbetet och för LO-medlemmarnas villkor i arbetslivet går inte att ta miste på. Det är en kraft som behövs i politiken, säger IF Metalls förbundsordförande Marie Nilsson.

- I en tid då partipolitiken blir allt mer professionaliserad behövs det fler personer som förstår vanliga arbetares vardag. Tobias Baudin, med sin bakgrund som maskinist och med en lång erfarenhet av fackligt arbete, är helt rätt person på rätt plats till uppdraget som partisekreterare, säger Marie Nilsson.

Frågor besvaras av IF Metalls presstjänst, 08-786 82 44

Bra att utredarna respekterar parternas uppgörelse7.6.2021 16:04:11 CEST | Pressmeddelande

I dag presenterades förslagen till ny lagstiftning om trygghet, omställning och anställningsskydd. ”Regeringens utredare har gjort ett bra jobb. Deras förslag respekterar parternas uppgörelse. Om det här blir verklighet får vi skarpare regler mot otrygga anställningar och helt nya ekonomiska möjligheter för den som vill omskola eller vidareutbilda sig”, säger IF Metalls förbundsordförande Marie Nilsson.