If värvar presschef från Tietoevry

Ifs nya presschef i Sverige blir Jessica Balksjö Nannini, som närmast kommer från IT- och techbolaget Tietoevry.
Jessica Balksjö Nannini är ny presschef på If i Sverige.

─ Jag går runt lite som i ett lyckorus över att få komma tillbaka till If efter många år, nu som presschef. If har en viktig samhällsroll, inte minst i osäkra tider där vi nog alla börjat tänka mer på risker och det finns ett stort behov av trygghet och kunskap. Jag ser fram emot att öka fokus ännu mer på förebyggande trygghetsarbete, hälsa och hållbarhet, säger Jessica Balksjö Nannini.

Jessica har en bakgrund som journalist på bland annat Svenska Dagbladet och Aftonbladet och har även varit pressansvarig på Kungl. Vetenskapsakademien, som varje år utser och offentliggör flera av Nobelprisen. På Tietoevry har hon jobbat som Senior Communications manager med corporate communications, PR och externkommunikation inom digitalisering, teknik och hållbarhet, men också med global kriskommunikation och CSR-partnerskap. Jessica har tidigare jobbat på If med internkommunikation.

─ Vi är väldigt glada att Jessica väljer att komma tillbaka till If. Hennes bakgrund som journalist, i kombination med kunskap om forskningskommunikation och erfarenhet från techbranschen blir en stor tillgång för If när vi nu vill sätta ännu tydligare avtryck i frågor som mobility, hälsa och hållbarhet. Vi ser detta som en perfect match, säger Kristian Hultqvist, kommunikationschef på If.

Jessica Balksjö Nannini tillträder i april och ersätter Jessica Hjälmered som går till Hill+Knowlton Strategies.

Kontakt:

Jessica Balksjö Nannini, presschef If

076 10 55 090, press@if.se

Jessica Balksjö Nannini är ny presschef på If i Sverige.