IKEA återkallar ett begränsat antal av SYLT JORDGUBB Jordgubbssylt, ekologisk, 400 g - risk för plastbitar i produkten

IKEA uppmanar alla kunder som har köpt SYLT JORDGUBB Jordgubbssylt, ekologisk, 400 g ekologisk med bäst före-datum 2023-03-01, 2023-03-02, 2023-03-03 och 2023-03-28 att kontakta IKEA för full återbetalning på grund av att det kan finnas plastbitar i produkten.

Säkerheten och kvaliteten på den mat vi erbjuder är vår främsta prioritet. Vi vill erbjuda våra kunder produkter de kan lita på och som produceras på ett ansvarsfullt sätt, utan att kompromissa när det gäller livsmedelssäkerhet och kvalitet.

Trots detta har det kommit till vår kännedom att plastbitar kan förekomma i vissa burkar av SYLT JORDGUBB Jordgubbssylt, ekologisk, 400 g med bäst före-datum 2023-03-01, 2023-03-02, 2023-03-03 och 2023-03- 28. Plastbitarna kommer från trasiga brickor som användes när jordgubbarna plockades. Därför återkallas produkter med dessa bäst före-datum.

SYLT JORDGUBB Jordgubbssylt, ekologisk, 400 g med bäst före-datum 2023-03-01, 2023-03-02, 2023-03-03 och 2023-03-28 kan returneras i alla IKEA varuhus för fullständig återbetalning. Inget kvitto behövs.

För mer information, besök www.IKEA.se/återkallelser eller kontakta IKEA på 0775-700 500.

IKEA ber om ursäkt för eventuella besvär som denna återkallelse kan orsaka.

Idag öppnar IKEA sitt nya varuhus i Gallerian mitt i Stockholm30.6.2022 14:25:08 CEST | Pressmeddelande

Idag, torsdagen den 30 juni, tar IKEA nästa steg i sin jättesatsning på Stockholm genom att öppna ett drygt 8 000 kvadratmeter stort cityvaruhus som sträcker sig över totalt fyra våningsplan i köpcentret Gallerian. Tack vare satsningen kommer IKEA närmare stockholmarna och blir ett självklart besöksmål i de centrala delarna av Stockholm – inte minst via ett helt nytt matkoncept med frukost, lunch och till och med after work.

IKEA påbörjar kampanj för att samla in 200 miljoner kronor till flyktingar - bjuder in till gratis konsert med Tove Styrke, Jose Gonzales och Sabina Ddumba på World Refugee Day15.6.2022 11:08:20 CEST | Pressmeddelande

World Refugee Day, måndagen den 20 juni, blir startskottet för IKEAs globala insamlingskampanj Together For All Refugees, som sätter fokus på flyktingars situation och har som mål att samla in 200 miljoner kronor till UNHCR. Som ett led i kampanjen bjuder IKEA även in till en gratis välgörenhetskonsert med José Gonzales, Sabina Ddumba och Tove Styrke på H22 City Expo i Helsingborg.

VÅRDANDE och KRÖSAMOS – två kollektioner från IKEA15.6.2022 09:00:15 CEST | Pressmeddelande

Lite tid och rum Kollektionen VÅRDANDE är designad för avkoppling. Med fokus på det enkla, naturliga och speciella är varje sak lätt och enkel att ta med. Väskor och korgar med handtag och smarta förvaringslösningar. Textiler som är lätta och mjuka picknick-lösningar. Kollektionen är gjord i samarbete med fem sociala företag i Asien med inspiration från asiatiska traditioner – för alla som söker mindfulness, meditation eller bara en stunds paus. Ta tillvara säsongen – och dela den med dina nära och kära KRÖSAMOS Kollektion består av köksredskap, servis och andra attiraljer som gör det enkelt att förbereda, servera, ge bort och dela sommarens och höstens smaker. ”Produkternas enkla former och mönster är inspirerade av asiatisk matlagning och höstens dämpade färger.” Henrik & Ida Preutz, Designers Säljstart: VÅRDANDE den 29:e juli och KRÖSAMOS den 26:e augusti på alla svenska IKEA varuhus och på IKEA.se Ladda ner VÅRDANDE högupplösta bilder: Bildbanken Ladda ner KRÖSAMOS högupplösta bild

IKEA visar bord för musikproduktion, fåtölj och skivspelare från den kommande kollektionen OBEGRÄNSAD i samarbete med Swedish House Mafia9.6.2022 13:00:33 CEST | Pressmeddelande

Tillsammans har IKEA och artisterna Swedish House Mafia utforskat musik och kreativitet hemma för att göra vardagen enklare för de som producerar, framför, spelar eller bara älskar musik. Idag, på IKEA Festival under designveckan i Milano 2022, visade IKEA ytterligare tre produkter från den kommande kollektionen OBEGRÄNSAD: ett bord för musikproduktion, en fåtölj och en skivspelare. Kollektionen lanseras till hösten.