IKEA återkallar ett begränsat antal av SYLT JORDGUBB Jordgubbssylt, ekologisk, 400 g - risk för plastbitar i produkten

IKEA uppmanar alla kunder som har köpt SYLT JORDGUBB Jordgubbssylt, ekologisk, 400 g ekologisk med bäst före-datum 2023-03-01, 2023-03-02, 2023-03-03 och 2023-03-28 att kontakta IKEA för full återbetalning på grund av att det kan finnas plastbitar i produkten.

Säkerheten och kvaliteten på den mat vi erbjuder är vår främsta prioritet. Vi vill erbjuda våra kunder produkter de kan lita på och som produceras på ett ansvarsfullt sätt, utan att kompromissa när det gäller livsmedelssäkerhet och kvalitet.

Trots detta har det kommit till vår kännedom att plastbitar kan förekomma i vissa burkar av SYLT JORDGUBB Jordgubbssylt, ekologisk, 400 g med bäst före-datum 2023-03-01, 2023-03-02, 2023-03-03 och 2023-03- 28. Plastbitarna kommer från trasiga brickor som användes när jordgubbarna plockades. Därför återkallas produkter med dessa bäst före-datum.

SYLT JORDGUBB Jordgubbssylt, ekologisk, 400 g med bäst före-datum 2023-03-01, 2023-03-02, 2023-03-03 och 2023-03-28 kan returneras i alla IKEA varuhus för fullständig återbetalning. Inget kvitto behövs.

För mer information, besök www.IKEA.se/återkallelser eller kontakta IKEA på 0775-700 500.

IKEA ber om ursäkt för eventuella besvär som denna återkallelse kan orsaka.