IKEA återkallar METALLISK Espressobryggare för häll, 0,4 l med säkerhetsventil i rostfritt stål, datumstämplar mellan 2040 och 2204 (ååvv) - kan spricka under användning

IKEA uppmanar alla kunder som har köpt METALLISK Espressobryggare för häll, 0,4 l med säkerhetsventil i rostfritt stål, med datumstämplar mellan 2040 och 2204 (ååvv), att sluta använda den och kontakta IKEA för fullständig återbetalning.

Vår främsta prioritet är alltid säkerheten och därför återkallar vi METALLISK Espressobryggare med säkerhetsventil i rostfritt stål, med datumstämplar mellan 2040 och 2204 (ååvv). Vi gör det eftersom det finns en ökad risk för att produkten kan spricka under användning. Risken för detta har ökat efter att det har gjorts material- och konstruktionsändringar av säkerhetsventilen. Därför gäller återkallelsen endast de produkter som har säkerhetsventil i (silver/grå) rostfritt stål. Inga andra produkter påverkas av återkallelsen.

METALLISK med säkerhetsventil i rostfritt stål, med datumstämplar mellan 2040 och 2204 (ååvv), kan lämnas tillbaka till alla IKEA varuhus för fullständig återbetalning. Kvitto behöver inte uppvisas.

Besök IKEA.se/återkallelser för mer information eller kontakta IKEA direkt på 0775-700 500.

IKEA ber om ursäkt för eventuella besvär som denna återkallelse kan orsaka.

IKEA påbörjar kampanj för att samla in 200 miljoner kronor till flyktingar - bjuder in till gratis konsert med Tove Styrke, Jose Gonzales och Sabina Ddumba på World Refugee Day15.6.2022 11:08:20 CEST | Pressmeddelande

World Refugee Day, måndagen den 20 juni, blir startskottet för IKEAs globala insamlingskampanj Together For All Refugees, som sätter fokus på flyktingars situation och har som mål att samla in 200 miljoner kronor till UNHCR. Som ett led i kampanjen bjuder IKEA även in till en gratis välgörenhetskonsert med José Gonzales, Sabina Ddumba och Tove Styrke på H22 City Expo i Helsingborg.

VÅRDANDE och KRÖSAMOS – två kollektioner från IKEA15.6.2022 09:00:15 CEST | Pressmeddelande

Lite tid och rum Kollektionen VÅRDANDE är designad för avkoppling. Med fokus på det enkla, naturliga och speciella är varje sak lätt och enkel att ta med. Väskor och korgar med handtag och smarta förvaringslösningar. Textiler som är lätta och mjuka picknick-lösningar. Kollektionen är gjord i samarbete med fem sociala företag i Asien med inspiration från asiatiska traditioner – för alla som söker mindfulness, meditation eller bara en stunds paus. Ta tillvara säsongen – och dela den med dina nära och kära KRÖSAMOS Kollektion består av köksredskap, servis och andra attiraljer som gör det enkelt att förbereda, servera, ge bort och dela sommarens och höstens smaker. ”Produkternas enkla former och mönster är inspirerade av asiatisk matlagning och höstens dämpade färger.” Henrik & Ida Preutz, Designers Säljstart: VÅRDANDE den 29:e juli och KRÖSAMOS den 26:e augusti på alla svenska IKEA varuhus och på IKEA.se Ladda ner VÅRDANDE högupplösta bilder: Bildbanken Ladda ner KRÖSAMOS högupplösta bild

IKEA visar bord för musikproduktion, fåtölj och skivspelare från den kommande kollektionen OBEGRÄNSAD i samarbete med Swedish House Mafia9.6.2022 13:00:33 CEST | Pressmeddelande

Tillsammans har IKEA och artisterna Swedish House Mafia utforskat musik och kreativitet hemma för att göra vardagen enklare för de som producerar, framför, spelar eller bara älskar musik. Idag, på IKEA Festival under designveckan i Milano 2022, visade IKEA ytterligare tre produkter från den kommande kollektionen OBEGRÄNSAD: ett bord för musikproduktion, en fåtölj och en skivspelare. Kollektionen lanseras till hösten.