IKEA

IKEA ber dig att vårda det du redan har

Dela
I en tid när livet ständigt förändras och våra hem är viktigare än någonsin städar många ut och organiserar för nya behov. Då visar IKEA att det finns ett andra liv för deras produkter. Med budskapet ”Möbler som följer med när livet förändras” vill IKEA inspirera oss till att återanvända, renovera, göra om och lämna vidare det vi redan har.

I kampanjen som börjar rulla den 11 januari visas hur den ikoniska hyllan KALLAX framkallar nostalgiska minnen, från flera tillfällen och användningssätt, och sedan renoveras för att passa dagens liv. Eller hur vemodigt det kan vara att ge vidare dockhuset FLISAT till ett yngre syskon.  

Budskapet ”Möbler som följer med när livet förändras” speglar också att föremål rymmer minnen, berättar historier och är speciella eftersom de påminner oss om viktiga delar av våra liv.

-       Med den nya kampanjen vill vi lyfta fram våra produkters långa livslängd och få fler att värna det de redan har i sina hem. Vi vill inspirera till ett mer hållbart liv hemma, men vi vet att vägen dit inte går via enorma och dramatiska förändringar, utan med små steg i rätt riktning som tillsammans skapar stor förändring, säger Per Stolt, Marknadschef IKEA Sverige.

-        Ord som cirkulär ekonomi kan kännas långt ifrån vardagslivet. Vi ville därför skapa en känsla av nostalgi som alla kan känna igen sig i och uppmuntra till att återuppleva den gamla goda tiden genom att återanvända sina gamla möbler, säger Emil Asmussen, Creative Director i norra Europa VIRTUE.

Kampanjen börjar rulla 11 januari TV, Sociala media och Youtube.

 

Kampanjfilmerna finner ni nedan:

TV


OLV

ARBETSGRUPP

Marketing ManagerPer Stolt   

Marketing Comms Leader (cluster): Helena Rosenqvist Hallin

Marketing Comms Specialist (cluster): Catherine Reimer

Virtue Northern Europe

ECD Northern Europe: Morten Grubak       

Creative Director: Emil Asmussen

Strategy Director: Hamish Cameron

Business Director: Ann Bergström

Sr Art Director: Ryan Sherman

Sr Copywriter: Tao Thomsen

Sr Designer: Jacob Ziegler

Digital Designer: Francois Andrivet

Creative Assistant: Stine Foss                   

HoP Northern Europe: Heidi Baltzer

Senior Producer: Bruno Carvalho

Post Producer: Katrine Filt

Hobby Film

Directors: Oskar Bård & Beatrice Pegard

Producer: Frida Alexandersson

DOP: Snorre Ruhe

Production Manager: Fred Thustrup

Set Designer: Johan Broomé

Costume designer: Anna Grenås

Hair Make-up: Sara Klange

Editor: Thomas Lagerman

Additional Editor: Max Siegal

Grading: Matthieu Toullet

Additional Grading: William J. Løkken

Sound design: Edward Bjørner

Additional Sound Design: Nis Nørgaard

Music Composition: Joel Hilme

Online: Jonathan Wendt

Nyckelord

Bilder

Om

IKEAs vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna, vilka innefattar våra medarbetare, våra kunder och alla människor vår verksamhet berör. IKEA-produkterna består av rätt kombination av form, funktion, kvalitet, hållbarhet och ett lågt pris – vi kallar det demokratisk design. IKEA grundades i Älmhult 1943. Idag finns 21 IKEA-varuhus, samt ett tiotal planeringsstudios i Sverige. IKEA Sverige hade totalt 164 miljoner besök under verksamhetsåret 2023. I Sverige finns cirka 12 500 medarbetare inom Ingka-koncernen, varav cirka 10 000 inom varuhusorganisationen.

 

Följ IKEA

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från IKEA

IKEA lanserar UTSÅDD – nyheter för hemmets husdjur21.3.2024 12:07:56 CET | Pressmeddelande

Nu lanserar IKEA de lekfulla husdjursprodukterna UTSÅDD, som har utvecklats i samarbete med veterinärer, experter på husdjursprodukter och en krävande panel av katter och hundar. Med UTSÅDD vill IKEA förenkla och förgylla livet hemma med husdjur, genom att erbjuda produkter som är lätta att rengöra, tål att användas dagligen och som sömlöst smälter in i hemmet. UTSÅDD säljs på IKEA.se från 21 mars och IKEA Malmö varuhus från 1 april.

IKEA hyllar 60- och 70-talens kreativitet och flower power genom den fjärde lanseringen av kollektionen Nytillverkad12.3.2024 11:00:15 CET | Pressmeddelande

IKEA fortsätter att ta fram älskad design från sitt arkiv, och förbättrar dem för dagens och morgondagens behov. Den fjärde utgåvan av kollektionen Nytillverkad är ännu en blinkning till det förflutna och hyllar 60- och 70-talens anda av flower power, djärvhet och kreativitet. Denna lansering av Nytillverkad kommer att finnas tillgänglig på IKEA i slutet av mars 2024.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye