IKEA dukar fram vintern

Varmt välkommen till en vinter och jul som hämtar inspiration i skandinavisk designtradition och moderna sätt att fira. På IKEA hittar du allt för en stämningsfull och stressfri säsong – oavsett om du vill umgås, baka, pyssla eller njuta av lugna stunder i eget sällskap.

Årets julsortiment från IKEA kännetecknas av röda och blå toner mot ljusa träslag och medvetna material. Här finns värmande textilier för hemmamys, festliga dukningsdetaljer, energisnål belysning, vackra presentpapper, dekorationer och baktillbehör.

VINTERFEST servis har en traditionell stil med genomtänkta detaljer och runda, mjuka former. Tallrikar, serveringsfat och skålar ramar in maten på ett vackert sätt och kan enkelt kombineras med porslin som du redan har hemma.

VINTER 2019 presentpapper, påsar, band och etiketter gör det lätt att skapa personliga julklappar och festliga gåbortspresenter. Maria Vinka har formgivit papper med tomtemor och tomtefar som klippdockor för pyssel, och Synnöve Mork pryder sina papper med vackra ränder och rutmönster.

STRÅLA LED dekorationsbelysning skapar stämning med energisnål LED i form av julstjärnor, ljusstakar, ljusslingor och dekorationsbelysning. Nytt för i år är bland annat den lekfulla renen med lysande mule och en hjorthornsformad adventsljusstake.

VINTERSAGA godsaker erbjuder trevliga genvägar i julbaket. VINTERSAGA pepparkakshus är ett färdiggräddat modellhus och VINTERSAGA pepparkaksset är gulliga figurer med julmotiv. Med VINTERFEST bagarmössor och förkläden blir julen extra festlig för stora och små.

Säljstart: oktober, julbutikerna i IKEA varuhusen öppnar från den 11 oktober.

Högupplösta bilder: bildbank
Läs mer: pressmaterial
Kontakt: press.sto@ikea.com

IKEAs vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna, vilka innefattar våra medarbetare, våra kunder och alla människor vår verksamhet berör. IKEA-produkterna består av rätt kombination av form, funktion, kvalitet, hållbarhet och ett lågt pris – vi kallar det Demokratisk design. IKEA grundades i Älmhult 1943. Idag finns 20 IKEA-varuhus, en kökspop-up samt e-handel i Sverige. Varuhusen hade 38,1 miljoner besök och hemsidan 90 miljoner besök under verksamhetsåret 2017. I Sverige finns cirka 11 000 medarbetare inom IKEA-koncernen, varav cirka 8 200 inom varuhusorganisationen.

www.IKEA.se.twitter.com/IKEASverige

Ingka-koncernen överskrider mål – producerar mer förnybar energi än vad som används i verksamheten till 202019.9.2019 20:20:38 CESTPressmeddelande

Ingka-koncernen, den största franchisetagaren till IKEA-varumärket där IKEA Sverige ingår, överskrider ett av sina viktiga hållbarhetsmål till 2020. Koncernen kommer att producera mer förnybar energi globalt än vad som förbrukas i de egna byggnaderna i alla 30 länder till 2020. Totalt har man investerat mer än 26 miljarder kronor i förnybar energi, vilket är unikt inom detaljhandeln.