IKEA dukar fram vintern

Varmt välkommen till en vinter och jul som hämtar inspiration i skandinavisk designtradition och moderna sätt att fira. På IKEA hittar du allt för en stämningsfull och stressfri säsong – oavsett om du vill umgås, baka, pyssla eller njuta av lugna stunder i eget sällskap.

Årets julsortiment från IKEA kännetecknas av röda och blå toner mot ljusa träslag och medvetna material. Här finns värmande textilier för hemmamys, festliga dukningsdetaljer, energisnål belysning, vackra presentpapper, dekorationer och baktillbehör.

VINTERFEST servis har en traditionell stil med genomtänkta detaljer och runda, mjuka former. Tallrikar, serveringsfat och skålar ramar in maten på ett vackert sätt och kan enkelt kombineras med porslin som du redan har hemma.

VINTER 2019 presentpapper, påsar, band och etiketter gör det lätt att skapa personliga julklappar och festliga gåbortspresenter. Maria Vinka har formgivit papper med tomtemor och tomtefar som klippdockor för pyssel, och Synnöve Mork pryder sina papper med vackra ränder och rutmönster.

STRÅLA LED dekorationsbelysning skapar stämning med energisnål LED i form av julstjärnor, ljusstakar, ljusslingor och dekorationsbelysning. Nytt för i år är bland annat den lekfulla renen med lysande mule och en hjorthornsformad adventsljusstake.

VINTERSAGA godsaker erbjuder trevliga genvägar i julbaket. VINTERSAGA pepparkakshus är ett färdiggräddat modellhus och VINTERSAGA pepparkaksset är gulliga figurer med julmotiv. Med VINTERFEST bagarmössor och förkläden blir julen extra festlig för stora och små.

Säljstart: oktober, julbutikerna i IKEA varuhusen öppnar från den 11 oktober.

Högupplösta bilder: bildbank
Läs mer: pressmaterial
Kontakt: press.sto@ikea.com

IKEAs vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna, vilka innefattar våra medarbetare, våra kunder och alla människor vår verksamhet berör. IKEA-produkterna består av rätt kombination av form, funktion, kvalitet, hållbarhet och ett lågt pris – vi kallar det Demokratisk design. IKEA grundades i Älmhult 1943. Idag finns 20 IKEA-varuhus, en kökspop-up samt e-handel i Sverige. Varuhusen hade 38,1 miljoner besök och hemsidan 90 miljoner besök under verksamhetsåret 2017. I Sverige finns cirka 11 000 medarbetare inom IKEA-koncernen, varav cirka 8 200 inom varuhusorganisationen.

www.IKEA.se.twitter.com/IKEASverige

Årets färg är klassiskt blå – 10 produkter från IKEA i årets färg från Pantone®6.12.2019 14:10:49 CETPressmeddelande

Att blått är flott visste vi ju redan, men räkna med att se fler blå nyanser under nästa år. 2020 är det Classic Blue som är utsedd till Årets färg av Pantone® . Här kommer 10 produkter som fångar färgen. Ta också hand om det du redan har genom att exempelvis ge IVAR en ny flott färg. För inspiration, ser mer här. För pris och produktinfo: Se bildbanken under Nytt.