IKEA uppmuntrar par att överse med varandras brister i ny kampanj

I en ny kampanj, som lanseras på sex marknader i Europa, uppmuntrar IKEA alla par att ha lite överseende med varandra och låta kärleken få ta plats.

Att leva tillsammans kan vara utmanande. Ens partner är inte perfekt. Ibland glömmer vi att den andres små egenheter, som absolut kan vara irriterande, är en del av en personlighet vi älskar.

– Pandemin har inneburit högre skilsmässotal i många europeiska länder. När alla slags aktiviteter måste ske i hemmet och vi ska samsas om begränsade ytor blir det påfrestningar. Här har vi en roll att fylla, säger Catherine Reimer, Marketing Communication Leader Cluster på IKEA Sverige.

– Vi vill möta människor där de är i livet med relevant kommunikation som passar deras vardag.Genom att utveckla smarta och prisvärda lösningar kan vi skapa ett bättre liv hemma. Med mindre frustration och smutsiga tallrikar. Istället ska våra hem vara redo för mer kärlek, säger Helena Gouveia, Country Marketing Manager på IKEA Retail Sverige.

Ibland kan en skön soffa att prata ut i, eller en omfamnande filt göra stor skillnad. Med empati och en gnutta överseende kan många slitningar redas ut.

Kampanjen som omfattar TVC, VOD, OOH, DOOH och sociala medier går upp i Sverige under vecka 16. I Finland, Norge, Danmark, Belgien, Luxemburg och Portugal börjar den visas under de kommande veckorna.

Åkestam HolstNoA är reklambyrå och filmerna är producerade av Bacon och regissör Martin Werner. Musiken är ”The Gloryof Love” med Jimmy Durante.

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.Såhär ser kampanjfilmen ut.

Finalisterna i IKEAs globala arkitektur-tävling utsedda     29.4.2022 13:40:07 CEST | Pressmeddelande

Tre finalister har nu utsetts i den globala tävlingenför arkitekt-studenter som IKEA* utlyste tidigare i vår. Uppgiften som studenter över hela världen tog sig an gick ut på att designa prisvärda och hållbara mini-hus som passar i den tillfälliga skog som byggs vid Magasin 405 i den nya stadsdelen Oceanhamnen i Helsingborg. Tävlingen är en av flera satsningar som IKEA genomför under stadsmässan H22 City Expo i sommar.