IKEA

IKEA uppmuntrar par att överse med varandras brister i ny kampanj

Dela
I en ny kampanj, som lanseras på sex marknader i Europa, uppmuntrar IKEA alla par att ha lite överseende med varandra och låta kärleken få ta plats.

Att leva tillsammans kan vara utmanande. Ens partner är inte perfekt. Ibland glömmer vi att den andres små egenheter, som absolut kan vara irriterande, är en del av en personlighet vi älskar.  

– Pandemin har inneburit högre skilsmässotal i många europeiska länder. När alla slags aktiviteter måste ske i hemmet och vi ska samsas om begränsade ytor blir det påfrestningar. Här har vi en roll att fylla, säger Catherine Reimer, Marketing Communication Leader Cluster på IKEA Sverige.  

– Vi vill möta människor där de är i livet med relevant kommunikation som passar deras vardag.Genom att utveckla smarta och prisvärda lösningar kan vi skapa ett bättre liv hemma. Med mindre frustration och smutsiga tallrikar. Istället ska våra hem vara redo för mer kärlek, säger Helena Gouveia, Country Marketing Manager på IKEA Retail Sverige.   

Ibland kan en skön soffa att prata ut i, eller en omfamnande filt göra stor skillnad. Med empati och en gnutta överseende kan många slitningar redas ut.  

Kampanjen som omfattar TVC, VOD, OOH, DOOH och sociala medier går upp i Sverige under vecka 16. I Finland, Norge, Danmark, Belgien, Luxemburg och Portugal börjar den visas under de kommande veckorna. 

Åkestam HolstNoA är reklambyrå och filmerna är producerade av Bacon och regissör Martin Werner. Musiken är ”The Gloryof Love” med Jimmy Durante. 

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.Såhär ser kampanjfilmen ut.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om

IKEAs vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna, vilka innefattar våra medarbetare, våra kunder och alla människor vår verksamhet berör. IKEA-produkterna består av rätt kombination av form, funktion, kvalitet, hållbarhet och ett lågt pris – vi kallar det demokratisk design. IKEA grundades i Älmhult 1943. Idag finns 21 IKEA-varuhus, samt ett tiotal planeringsstudios i Sverige. IKEA Sverige hade totalt 164 miljoner besök under verksamhetsåret 2023. I Sverige finns cirka 12 500 medarbetare inom Ingka-koncernen, varav cirka 10 000 inom varuhusorganisationen.

 

Följ IKEA

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från IKEA

IKEA lanserar UTSÅDD – nyheter för hemmets husdjur21.3.2024 12:07:56 CET | Pressmeddelande

Nu lanserar IKEA de lekfulla husdjursprodukterna UTSÅDD, som har utvecklats i samarbete med veterinärer, experter på husdjursprodukter och en krävande panel av katter och hundar. Med UTSÅDD vill IKEA förenkla och förgylla livet hemma med husdjur, genom att erbjuda produkter som är lätta att rengöra, tål att användas dagligen och som sömlöst smälter in i hemmet. UTSÅDD säljs på IKEA.se från 21 mars och IKEA Malmö varuhus från 1 april.

IKEA hyllar 60- och 70-talens kreativitet och flower power genom den fjärde lanseringen av kollektionen Nytillverkad12.3.2024 11:00:15 CET | Pressmeddelande

IKEA fortsätter att ta fram älskad design från sitt arkiv, och förbättrar dem för dagens och morgondagens behov. Den fjärde utgåvan av kollektionen Nytillverkad är ännu en blinkning till det förflutna och hyllar 60- och 70-talens anda av flower power, djärvhet och kreativitet. Denna lansering av Nytillverkad kommer att finnas tillgänglig på IKEA i slutet av mars 2024.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye