Imorgon startar den 26e flygsportutställningen i Nordstan, Göteborg

Imorgon onsdagen den 6e mars startar den 26e upplagan av flygsportutställningen i Nordstan, som pågår till lördag 9e mars. Kom och träffa representanter för de drygt tio klubbarna som ställer ut om bland annat ballongflyg, modellflyg, segelflyg, motorflyg och skärmflyg. Missa inte chansen att prova simulatorflygning och drönarflygning.

Följande klubbar kan ni träffa på utställningen:

• Aeroklubben Göteborg
  • Aeroklubben Modell i Göteborg (AKMG)
  • Backamo Flygklubb
  • Chalmers ballong Corps
  • Chalmers Flygklubb
  • Dalslands ballongklubb
  • Fallskärmsklubben Cirrus Göteborg
  • Göteborgs Segelflygklubb
  • Göteborgs Veteranflygsällskap
  • Skärmflygklubben Göteborg

Öppettider: 6 mars till 9 mars
Onsdag-fredag 10:00-20:00
Lördag 10:00-18:00

Vart?
Nordstadstorget, bakom turistbyrån.

Kivra: 802014-7164

Svenska Flygsportförbundet (FSF) är ett specialidrottsförbund i Riksidrottsförbundet. Inom Svenska Flygsportförbundet finns de åtta flygsporterna ballongflyg, fallskärmshoppning, hängflyg, konstflyg, modellflyg, motorflyg, segelflyg & skärmflyg, Vi har 366 medlemsklubbar som har 21 691 personer i sina medlemsregister.

Svenska Flygsportförbundet är ansluten till Fédération Aéronautique Internationale (FAI). FAI arbetar främst med tävling på internationell nivå.

Försvarar VM-guld trots miserabel start för Emil!7.8.2023 20:16:40 CEST | Pressmeddelande

Pålsboda sonen Emil Broberg försvarar sitt VM-guld från ifjol trots att han låg näst sist efter fyra omgångar. – Helt ärligt trodde jag det var över efter den starten. Men jag fick försöka hålla huvudet kallt och fokusera för att kunna genomföra resterande rundor felfritt. Jag visste att jag hade farten för att kunna slåss med de andra om topplaceringarna så det var bara att vinna eller försvinna som gällde för mig!