Imorgon startar den 26e flygsportutställningen i Nordstan, Göteborg

Imorgon onsdagen den 6e mars startar den 26e upplagan av flygsportutställningen i Nordstan, som pågår till lördag 9e mars. Kom och träffa representanter för de drygt tio klubbarna som ställer ut om bland annat ballongflyg, modellflyg, segelflyg, motorflyg och skärmflyg. Missa inte chansen att prova simulatorflygning och drönarflygning.

Följande klubbar kan ni träffa på utställningen:

• Aeroklubben Göteborg
  • Aeroklubben Modell i Göteborg (AKMG)
  • Backamo Flygklubb
  • Chalmers ballong Corps
  • Chalmers Flygklubb
  • Dalslands ballongklubb
  • Fallskärmsklubben Cirrus Göteborg
  • Göteborgs Segelflygklubb
  • Göteborgs Veteranflygsällskap
  • Skärmflygklubben Göteborg

Öppettider: 6 mars till 9 mars
Onsdag-fredag 10:00-20:00
Lördag 10:00-18:00

Vart?
Nordstadstorget, bakom turistbyrån.

Svenska Flygsportförbundet (FSF) är ett specialidrottsförbund i Riksidrottsförbundet. Inom Svenska Flygsportförbundet finns de åtta flygsporterna ballongflyg, fallskärmshoppning, hängflyg, konstflyg, modellflyg, motorflyg, segelflyg & skärmflyg, Vi har 366 medlemsklubbar som har 21 691 personer i sina medlemsregister.

Svenska Flygsportförbundet är ansluten till Fédération Aéronautique Internationale (FAI). FAI arbetar främst med tävling på internationell nivå.

Pålsboda Emil har bärgat hem ett svenskt VM silver11.8.2019 15:08:27 CESTPressmeddelande

Australien dominerade hemma pylon-VM i F3D och F5D. Flerfaldiga världsmästaren Christopher Callow vann åter F3D klassen efter tufft motstånd av Sveriges, Pålsbodas Emil Broberg. – Jag är helnöjd med silvret, Christopher har nu vunnit VM sex gånger, berättar Emil och fortsätter. – I omgång två och tre fick jag strul med bränslesystemet och fick därefter flyga med större marginaler då man totalt bara får räkna bort tre omgångar.