Imorgon startar Swedish Drone Cup i Torreby

Årets Swedish Drone Cup har tio deltävlingar. Den första avgörs imorgon i bohuslänska Torreby där den svenska drone racing eliten möter den norska eliten. Förra året tog Sverige hem VM silver i drone racing och hemmasonen Noa Koch, som blev VM fyra hoppas givetvis på stora framgångar. Tävlingen har 42 deltagare vilket är max antalet för att hinna med tävlingen på en dag.

Tid: kl 10:00 avgörs första heatet och grundomgångarna skall vara klara ca 14. Finalheaten beräknas pågå mellan 1500-170.

Plats: Bröderna Kochs heliga fält. Adress: Torreby 37. Parkering finns vid Torreby Slott.
Beskrivning hur du hittar till tävlingsplatsen.

Årets Swedish drone cup har följande tio deltävlingar:

• 13/4 Torreby
  • 4/5 Karlstad
  • 18/5 Halmstad
  • 1/6 Malmö
  • 15/6 Ljungby
  • 13/7 Söderköping
  • 10/8 Hallstahammar
  • 24/8 Barkarby
  • 7/9 Nykvarn
  • 21/9 Göteborg

För mer information besök tävlingshemsidan.

Svenska Flygsportförbundet (FSF) är ett specialidrottsförbund i Riksidrottsförbundet. Inom Svenska Flygsportförbundet finns de åtta flygsporterna ballongflyg, fallskärmshoppning, hängflyg, konstflyg, modellflyg, motorflyg, segelflyg & skärmflyg, Vi har 366 medlemsklubbar som har 21 691 personer i sina medlemsregister.

Svenska Flygsportförbundet är ansluten till Fédération Aéronautique Internationale (FAI). FAI arbetar främst med tävling på internationell nivå.