Important Looking Pirates köper Mad Crew

Stockholm, 17 juni 2016 – Important Looking Pirates, ILP, köper postproduktionsbolaget Mad Crew som ett led i sin vidare expansion. ILP är ett av Skandinaviens snabbast växande kreativa företag inom postproduktion och visuella effekter, med kunder som Sony Pictures, HBO, NBC och med film- och tv-produktioner som Everest, Black Sails och Fear the Walking Dead på CV:t.

– Vi vill alltid hitta de bästa talangerna och kompetensen och det har vi hittat i Mad Crew. Vi delar samma passion att göra häftiga saker och vi har känt varandra länge. Vi är superstolta över att kunna slå samman våra kompetenser och ser fram emot många spännande projekt framöver, säger Niklas Jacobson, grundare och styrelseordförande för ILP.

Mad Crew har skapat de visuella effekterna för långfilmerna om LasseMajas detektivbyrå. Den senaste filmen vann en Guldbagge för bästa visuella effekter 2016. Bland deras senaste projekt ingår produktioner för Lego, SAS och Elgiganten.

Eva Nielsen, Cloudberry
070–305 85 99
eva@cloudberry.se

Important Looking Pirates AB
Garvargatan 9

08-12033364http://www.ilpvfx.com/

Om Important Looking Pirates
Important Looking Pirates, ILP, grundades 2007 i Stockholm med visionen att skapa ett av världens ledande VFX-företag drivet av passion och kvalitet. Bolaget har 50 anställda och omsätter 42 miljoner kronor.

Om Mad Crew Productions
Mad Crew Productions grundades 1998 i Stockholm och arbetar med animation och visuella effekter inom film, tv och reklam. Bolaget har 6 anställda och omsätter 6,65 miljoner kronor.

Följ Important Looking Pirates AB

Abonnera på våra pressmeddelanden.