Imtech Sverige väljer Volkswagen Fleet Support för hantering av vagnparken

Imtech Sverige har i en upphandling valt Fleet Support från Volkswagen Finans Sverige som partner för koncernens vagnpark på den svenska marknaden. Fleet Support kommer under den kommande tolvmånadersperioden att ta över administrationen för Imtech Sveriges vagnpark på mer än 2 000 fordon.

Att Imtech Sverige valt Fleet Support som partner känns som ett bevis på vårt arbete med att utveckla vår hantering och administration av företagskunders vagnparker. Att affären dessutom innebär en utökning av vårt och Imtechs samarbete är extra kul – Volkswagen Finans har skött om finansieringen sedan 2007 säger Patrik Lindroth, Fleet Operations Manager på Volkswagen Finans Sverige.

Volkswagen Finans Sverige kommer med administrationsprodukten Fleet Support att leverera stöd för Imtechs kontor över hela landet kring hantering av vagnparken samtidigt som online- och rapportlösningar kommer ge Imtech en bättre överblick över bolagets samtliga bilrelaterade kostnader. Fleet Support kommer leverera stöd både för service och tjänstebilar, men även andra typer av fordon.

För Volkswagen Finans Sverige och Fleet Support är detta den enskilt största affären hittills och en viktig byggsten för bolagets tillväxt inom segmentet vagnparksadministration i Sverige.

Fleet Support är en administrationstjänst som hanterar företagets samtliga bilrelaterade kostnader. Volkswagen Finans Sverige AB (publ) har en utlåning på 20 miljarder med en kontraktsportfölj som består av 142 000 finansavtal, 58 000 serviceavtal och över 100 000 försäkringsavtal. Helägt dotterbolag till Europas största aktör inom fordonsfinansiering, Volkswagen Financial Services AG. Volkswagen Financial Services är i sin tur är ett helägt dotterbolag till Volkswagen AG.

Imtech Sverige består av Imtech Elteknik, Imtech VS-teknik och Imtech Ventilation som tillsammans utgör en komplett teknik- och installationspartner med omkring 4 300 medarbetare och en sammanlagd omsättning på ca 6 miljarder kronor. Imtech Sverige ingår i Imtech Nordic, en ledande aktör på den nordiska marknaden som finns på ett hundratal orter i Sverige, Norge och Finland. www.imtech.se

Imtech Nordic är en del av Imtech N.V. som är ett av Europas största teknik- och serviceföretag. www.imtech.com

För ytterligare information, kontakta Ola Petersson, marknadschef, tel 08 553 868 08 eller Patrik Lindroth, Fleet Operations Manager, 08 120 811 69.