Imtech Traffic & Infra AB

Imtech Traffic & Infra blir Dynniq

1.2.2016 15:07 | Imtech Traffic & Infra AB

Imtech Traffic & Infra byter namn till Dynniq. Ett modernt namn för att passa företagets ambitioner: den tekniska serviceleverantören utvecklas till en avancerad teknologipartner. Företagets motto: ‘Energising mobility’. Företaget kommer att fokusera på teknologi och innovation och positionera kring tre marknader: mobilitet, parkering och energi.

Genom att byta namn, Dynniq vill understryka att det förstår och förbättrar nuvarande dynamiken i mobilitets- och energiflöden. Företaget har mångårigt erfarenhet av att hantera mobilitets- och energifrågor och ansvarar för leverans av ett flertal progressiva projekt. Till exempel var den tidigare Imtech Traffic & Infra medansvariga för byggandet av den uppmärksammade Solaroad, en innovation som omvandlar solljus till energi. De är också partnern bakom de intelligenta korsningarna i Helmond, Nederländerna, där trafikflödet har förbättrats genom att ansluta korsningar med varandra och SCOOT, det internationella adaptiva styrsystemet. Cees de Wijs, CEO för Dynniq säger: "Designa, ansluta och integrera system är vad vi är bra på. Detta kommer också att vara vårt fokus under de kommande åren."

Dessutom, företaget fokuserar inte bara på att hjälpa sina kunder med deras aktuella frågor men också med kommande framtida utmaningar. De Wijs: "kooperativa system kommer att erbjuda kommunikation mellan fordon och mellan fordon, vägkants installerade system och parkeringsledningssystem. Vi var först i Nederländerna att utveckla produkter för att möjliggöra kooperativa applikationer möjligt. Under namnet Dynniq kommer vi fortsätta att utveckla dessa och andra teknologier. "

Med över 1800 anställda är Dynniq inte bara aktiv på den europeiska marknaden, men även i Sydamerika, USA och Kanada. I augusti 2015 övertogs företaget av investmentbolaget Egeria.

För mer information kontakta:
Peyman Tavakoli, Verkställande Direktör
peyman.tavakoli@dynniq.com

Dynniq Sverige
Västberga allé 1
126 30 Hägersten

Imtech Traffic & Infra AB
Västberga allé 1
126 30 Hägersten

Dynniqs företagsprofil Dynniq är en teknisk serviceleverantör som levererar helhetslösningar inom områdena parkering, energi och mobilitet. Företaget designar, utvecklar och underhåller högkvalitativa tekniska lösningar såsom WPS parkeringslösningar och Peek Traffic trafiksystem. Med över 1800 anställda är Dynniq inte bara aktiv på den europeiska marknaden, men även i Sydamerika, USA och Kanada.

Följ Imtech Traffic & Infra AB

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.