Inbjudan konjunkturseminarium:
Åtta år med obruten jobbtillväxt

Den senaste mätningen av konjunkturen i Göteborgsregionen visar att högtrycket i regionens näringsliv består och att arbetslösheten är fortsatt lägst bland storstadsregionerna. Välkommen till årets första konjunkturseminarium på onsdag den 20 juni. Gäst är Lena Apler, grundare av och tillförordnad vd på Collector Bank.

Den digitala nischbanken Collector, med säte i Göteborg, har genomgått stora förändringar den senaste tiden. En ny vd tillträder efter sommaren och grundaren Lena Apler går in som tillförordnad vd fram till dess.

Vilka utmaningar står Collector – och hela finansbranschen – inför?

Vilket ledarskap krävs för att ta sig an utmaningarna?

Hur påverkar digitaliseringen och vilka möjligheter ser Sveriges fintech-drottning vänta runt hörnet?

Möt Lena Apler i ett samtal med Business Region Göteborgs Kajsa Dahlsten om nytänkande, mod och omställningen inom banksektorn.

Dessförinnan berättar Business Region Göteborgs analytiker Peter Warda om den senaste konjunkturmätningen i Göteborgsregionen. Högkonjunkturen håller i sig och jobbtillväxten ökar för 32:a kvartalet i följd. Peter Warda identifierar också några nya trender i den regionala utvecklingen.

Välkommen!

När: Onsdagen den 20 juni. Registrering och fika från klockan 14.30. Seminariet startar 15.00 och slutar 16.20.

Var: Göteborgsoperan, Christina Nilssons Gata, Lilla Bommen.

Anmälan: Caisa Brunander, projektledare på Etablerings- och investeringsavdelningen, Business Region Göteborg, caisa.brunander@businessregion.se

Bengt Kjellin, presschef Business Region Göteborg,
031-367 61 64, bengt.kjellin@businessregion.se