Inbjudan till presskonferens 21 januari om Damkronornas trupp till finalspelet i Euro Hockey Tour

Svenska Ishockeyförbundet inbjuder till presskonferens där Damkronornas huvudcoach Ylva Martinsen presenterar truppen till finalturneringen i Euro Hockey Tour i Dmitrov, Moskvaregionen, Ryssland, under tiden den 7-10 februari 2019.

Deltagande länder i 6-nationersturneringen är Finland, Japan, Schweiz, Sverige, Tjeckien och Tyskland.

Tid: presskonferensen startar klockan 13.00 måndagen den 21 januari 2019
Plats: Svenska Ishockeyförbundets kansli, Tjurhornsgränd 6, 3 tr. Tunnelbanestation Globen
Medverkande:
Damkronornas huvudcoach Ylva Martinsen
Spelare från Damkronorna
Damkronornas landslagschef Olof Östblom

Sända presskonferensen live
De som vill sända presskonferensen live eller filma den meddelar detta snarast möjligt till anders.feltenmark@swehockey.se

SPELPROGRAMMET

7-10/2 2019. 6-nationersturnering i Dmitrov, Moskvaregionen, Ryssland
Spelprogrammet ej fastställt
OBS! Alla matchtider anges alltid i lokal tid
OBS! Med reservation för eventuella ändringar

Kommande landslagsuppdrag
4-14/4 2019. 2019 IIHF Ice Hockey Women´s World Championship i Espoo Metro Areena och Espoo Metro Areena rink 2 i Esbo, Finland, under tiden den 4-14 april 2019.
4/4 klockan 12.30 Tyskland-Sverige, Espoo Metro Areena
6/4 klockan 12.30 Sverige-Tjeckien, Espoo Metro Areena
7/4 klockan 16.00 Frankrike-Sverige, Espoo Metro Areena
9/4 klockan 12.30 Sverige-Japan, Espoo Metro Areena
11/4 klockan 12.30 VM-kvartsfinal, Espoo Metro Areena rink 2
11/4 klockan 16.00 VM-kvartsfinal, Espoo Metro Areena
11/4 klockan 18.00 VM-kvartsfinal, Espoo Metro Areena rink 2
11/4 klockan 19.30 VM-kvartsfinal, Espoo Metro Areena
13/4 klockan 16.00 VM-semifinal, Espoo Metro Areena
13/4 klockan 20.00 VM-semifinal, Espoo Metro Areena
14/4 klockan 16.00 VM-bronsmatch, Espoo Metro Areena
14/4 klockan 20.00 VM-final, Espoo Metro Areena
OBS! Alla matchtider anges alltid i lokal tid
OBS! Med reservation för eventuella ändringar

Ishockeyns stämma avslutad: Anders Larsson omvald som ordförande och direkt upp- och nedflyttning till SHL och Hockeyallsvenskan införs15.6.2019 10:28:44 CESTPressmeddelande

Idag lördag den 15 juni avslutades Svenska Ishockeyförbundets Förbundsmöte i Stockholm. Anders Larsson omvaldes till ordförande och förbundsmötet beslutade att från säsongen 2020/21 införa direkt upp- och nedflyttning av ett (1) lag mellan serierna på förbundsnivå inom herrishockeyn. I övrigt beslutade Förbundsmötet att förstärka det regionala stödet till ishockeyföreningarna i hela landet genom regionala s.k. sportkontor.

Direkt upp – och nedflyttning mellan SHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan föreslås från säsongen 2020/2129.5.2019 11:14:31 CESTPressmeddelande

Idag presenterar Svenska Ishockeyförbundets styrelse sitt förslag på hur modell för upp- och nedflyttning i SHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan bör se ut framöver. Förslaget är att istället för som i nuvarande modell där två lag från underliggande serie har möjlighet att kvalificera sig, från säsongen 2020/21 införa direkt upp- och nedflyttning av ett (1) lag mellan serierna på förbundsnivå inom herrishockeyn. Styrelsens förslag bygger på att ligorna är med och bestämmer vilken modell som ska gälla för att avgöra vilka dessa lag är.