Inbjudan till pressträff - OLW fyller 50 år

Vi välkomnar dig till en pressträff med exklusiv förhandsvisning och provsmakning av höstens nyheter.

OLW fyller 50 år i år och vi bjuder in till ett besök i snacksfabriken i Filipstad.Tillsammans gör vi en rundvandring i fabriken för att se hur klassiska smaker och nutida snacksfavoriter blir till. Vi avslutar med att presentera höstens nyheter.

Dag: Torsdag 24 augusti 2017
Tid: 13:00-15:00
Adress: Industrivägen 21, Filipstad

Medverkande: Medarbetare från produktion samt platschef.

Anmälan: Mejla din anmälan till stina.petrini@orkla.se Vi behöver din anmälan senast den 20 augusti.

Kontakt: Stina Petrini, Kommunikationschef

Marknadsledande kex- och snacksleverantör med många av Sveriges mest älskade varumärken
Orkla Confectionery & Snacks Sverige AB är marknadsledare inom kex och snacks med välkända och starka varumärken som till exempel OLW, Naturchips, cheez doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla och Brago. Sedan 2017 ingår även lakritsvarumärket Panda i Orkla Confectionery & Snacks Sveriges portfölj. Med över 600 medarbetare och anläggningar på fyra orter i Sverige erbjuds produkter med hög kvalitet kombinerat med god smak samt alltid inom räckhåll.
Orkla Confectionery & Snacks Sverige ingår i den norska börsnoterade Orkla-koncernen. 2016 hade koncernen en omsättning på över 30 miljarder norska kronor.