Inbjudan till pressträff inför EM-kvalmatchen mot Vitryssland

Tisdagen den 27 november är media varmt välkommen att besöka förmiddagsträningen i Fyrishov, Uppsala för att göra intervjuer med spelare och coacher. Den 29 november tar herrlandslaget emot Vitryssland i ett kokande Fyrishov.

Så här ser tiderna ut:
Träning 10.00-12.00.
Media får närvara från klockan 11.30.

Anmäl er medverkan till robin.svensson@basket.se och gärna vem eller vilka ni vill prata med.
För ytterligare frågor kontakta Robin Svensson, mediaansvarig, på samma mailadress som ovan.

Läs mer: Herrlandslagets trupp >>>

Förutsättningar EM-kval

Sverige spelar förkval för kvalificera sig till EM-kvalet. Länderna möts i dubbelmöten under tre fönster (september, november och februari). Ettan i gruppen går vidare direkt till det stora EM-kvalet 2019. Tvåan och trean får ytterligare en chans att kvala sig in i augusti 2019.

Sveriges kommande EM-kvalmatcher: 29 november Vitryssland (hemma), 21 februari Danmark (hemma), 24 februari Vitryssland (borta).

Ackreditering
 till matchen 29/11
Mediarepresentanter och fotografer skickar sin ackrediteringsförfrågan för matchen Sverige-Vitryssland 29 november till robin.svensson@basket.se

Robin SvenssonMediaansvarig landslagen

Mediaansvarig/media officer för seniorlandslagen (VM- och EM-kval). Ackrediteringar till EM-kvalmatcher.

0738329999robin.svensson@basket.se

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Lettland väljer Sverige som partnerland i EM20197.12.2018 15:13Pressmeddelande

För första gången någonsin kan värdnationen i basket-EM för damer välja en av de kvalificerade nationerna. Basket-EM 2019 arrangeras av Lettland och Serbien och Lettland har valt Sverige. - Vi delar historia, de har mästerskapserfarenhet och arbetar aktivt med sina fans, säger Lettlands förbundsordförande Valdis Voins. För Sverige innebär detta goda möjligheter att få en rekordstor publik i ryggen vid sina matcher i Riga.