Inbjudan till pressträff inför Göteborgs Kulturkalas 2017

Den 16-20 augusti är det dags för årets Kulturkalas med artister som Weeping Willows tillsammans med Göteborgs Symfoniker på Götaplatsen, Nawal El Zoghbi, Teddybears, Beatrice Eli, Parham, Nause och Arvingarna med Lotta Engberg. Men Kulturkalaset bjuder också på över 1100 programpunkter inom teater, dans, litteratur, slöjd, film, mat och mycket, mycket mer. Som vanligt är också Kulturkalaset gratis och öppet för alla.

Pressträff

Måndag 14 augusti
Kl. 11.00
Utanför ingången till Stora Teatern i Göteborg

Medverkar gör Tasso Stafilidis, verksamhetsansvarig på Göteborg & Co för Göteborgs Kulturkalas, ansvariga programproducenter och Jonas Bergqvist från Polismyndigheten.

Om Göteborgs Kulturkalas
Kulturkalaset vill skapa ett mänskligare och roligare Göteborg, där stadens och regionens rika kulturliv kan upptäckas. Festivalen genomförs av Göteborg & Co på uppdrag av Göteborgs Stad med stöd av Västra Götalandsregionen och Näringslivsgruppen Göteborg & Co. Närmare 200 olika kulturaktörer och ett 30-tal olika sponsorer och samarbetspartners bidrar till Kulturkalasets fantastiskt mångfacetterade utbud. Göteborgs Kulturkalas har fortsatt sitt prisade hållbarhetsarbete med inriktning på den sociala hållbarheten med fokus på jämställdhet, mångfald och tillgängligt.

Här hittar du Kulturkalasets program!

Charlott Holmåker

031-368 40 00http://goteborgco.se

Göteborg & Co har till uppgift att marknadsföra och medverka i utvecklingen av Göteborg som turist-, evenemangs-, och mötesstad. Bolaget ägs av Göteborgs Stad och har ett brett samarbete med besöksnäring, akademi, övrigt näringsliv och organisationer i Göteborgsregionen.

Göteborg & Co ingår tillsammans med Liseberg, Got Event och Göteborgs Stadsteater i klustret Turism, Kultur & Evenemang och är klustrets moderbolag.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Invigningsceremonin och premiärturen för nya skärgårdslinje mellan Stenpiren och Hönö Klåva20.6.2018 07:30Pressinbjudan

Från och med 26 juni och under hela sommarsäsongen kör Styrsöbolagets nya skärgårdsbåt mellan Stenpiren och Hönö Klåva via Eriksberg. Den nya skärgårdslinjen kan ses som en del av jubileumssatsningen Tillgänglig Skärgård, sprungen ur göteborgarnas önskan att enklare ta sig till skärgården från stan inför Göteborgs 400-årsjubileum 2021. Välkomna på invigningsceremonin och premiärturen den 26 juni kl. 09.30 på Stenpiren.