Inbjudan till pressträff inför kommande EuroBasket-sommar

På lördag samlas damlandslaget i Södertälje för att inleda förberedelserna inför EuroBasket i Lettland/Serbien. Söndagen den 26 maj är media varmt välkommen att besöka förmiddagsträningen i Täljehallen för intervjuer med spelare och coacher.

Så här ser tiderna ut för pressträffen den 26 maj i Täljehallen:
Träning 10.00-12.00.
Media får närvara under hela träningen. Intervjuer sker efter träningens slut.

Anmäl er medverkan till robin.svensson@basket.se och gärna vem eller vilka ni vill prata med. För ytterligare frågor kontakta Robin Svensson, mediaansvarig, på samma mailadress som ovan.

Förberedelseschema
25 maj-29 maj Södertälje, träningsläger
30 maj-1 juni Moskva, träningslandskamper vs. Ryssland
2 juni-9 juni Slovenien, träningsläger och träningslandskamper vs. Slovenien och Storbrittanien
16 juni-19 juni Södertälje, träningsläger
20 juni-22 juni Spanien, träningslandskamper vs. Spanien och Storbritannien
23 juni- Riga, förberedelser och EuroBasket

Spelschema EuroBasket
Sverige spelare i Grupp B och har Frankrike, Tjeckien och Montenegro som gruppmotståndare. Sveriges matcher kommer spelas i Riga. Mästerskapet avgörs i Lettland och Serbien med start 27 juni 2019. Ettan i gruppen går direkt till kvartsfinal medan tvåan och trean spelar åttondelsfinaler. Fyran i gruppen är utslaget. Gruppspelet spelas mellan 27-30 juni, åttondel 1 juli i Riga, och sedan är det slutspel i Belgrad 4-7 juli.

27 juni kl 13:00, Sverige-Montenegro
28 juni kl 13:00, Tjeckien-Sverige
30 juni kl 21.00, Sverige-Frankrike
1 juli Eventuell åttondelsfinal