Inbjudan till pressträff om Gothenburg at Mipim

Årets stora internationella investerarmässa Mipim pågår 15 till 18 mars i Cannes. Där går stora aktörer inom Göteborgsregionens fastighetssektor samman för att visa upp omfattande investeringsmöjligheter i regionen.

I Göteborgs monter i Cannes kommer 22 privata företag att finnas. Även representanter från kommunala bolag och förvaltningar deltar.

En ny 3D-modell för Göteborgs stadsbyggnadsplaner i centrala lägen har tagits fram.

Mässmontern får en ny attraktiv utformning.

På kampanjsajten www.gothenburgatmipim.se visas flera av de mest innovativa utvecklingsprojekten i Göteborg upp.

Två investerarseminarier med inriktning mot logistik och innovation arrangeras.

Business Region Göteborg projektleder Gothenburg at Mipim.

Media inbjuds att ta del av planerna och den bild av Göteborgs utveckling som förmedlas på investerarmässan.

Möjligheter finns att ställa frågor till projektledaren Andreas Göthberg, Agneta Hammer, stadsbyggnadsdirektör Göteborgs Stad och Lena Andersson, vd Älvstranden Utveckling.

Plats: Business Region Göteborg Norra Hamngatan 14

Tid: Måndag 22 februari 9.00

+46 (0)31-367 61 49https://www.businessregiongoteborg.se/sv/

Pressinbjudan: Har konjunkturen nått toppen i Göteborg?7.12.2017 10:16Pressinbjudan

Har högkonjunkturen nått toppen, eller blir det ännu hetare 2018? Hur kan oron på bostadsmarknaden påverka näringslivet? Hur utvecklas arbetslösheten? Dessa och många andra frågor om Göteborgsregionens ekonomiska läge besvaras vid Business Region Göteborgs konjunkturseminarium 8 december. Media är välkomna att följa seminariet och ställa frågor till Henrik Einarsson, etableringschef, och Peter Warda, analytiker vid Business Region Göteborg.