Inbjudan till pressträff: Slutspurt SM Uppsala

Arrangerande Upsala IF och Svensk Friidrott välkomnar media på pressträff den 13 augusti i Uppsala, dagen före SM-tävlingarna drar igång. Vid träffen ges möjlighet att träffa och intervjua ett flertal SM-medaljkandidater, varav flera tävlar redan på fredagen. Kom och träffa några av guldfavoriterna; långdistanslöparen och rekordinnehavaren David Nilsson, Högby IF (10 000 m) och Sveriges snabbaste man Henrik Larsson IF, Göta (100 m, 200 m) tillsammans med tävlanden och tävlingsledning från Upsala IF Friidrott.

• Enskilda intervjutillfällen med aktiva och tävlingsledning

Tid och plats

Torsdag 13 Augusti, kl 17.00‐18.00

IFU Arena Friidrottshall (inomhus). Samling vid entrén senast kl 16.50.

Adress: Råbyvägen 77. Vi ber alla närvarande efterfölja det av FHM allmänt rekommenderade avståndet till varandra på 2 meter.

Senast 12 Augusti: Peter Jonsson, presschef@uiffriidrott.se 070‐9860232