INBJUDAN TILL PRESSVISNING AV VÅRENS OCH SOMMARENS KOLLEKTIONER 2022

BRAV Sverige med varumärkena Lundhags, Swix, Ulvang och Helsport bjuder in till visning av vårens och sommaren produktnyheter samt ger en inblick i trender på den nordiska outdoormarknaden.

Tid: 15.00-16.30, 25 januari 2022

Plats: Björnnäsbacken 15, Stockholm

Digitalt via länk: https://meet.google.com/ebv-qppm-wax

På grund av hur rådande pandemi utvecklas samt eventuella framtida restriktioner kommer presentationen eventuellt endast att ske via länken ovan.

Program

BRAV’s produktutvecklingsdirektör Julie Gretton presenterar kort Brav och några trender på den skandinaviska outdoor-marknaden.

Lundhags visar bland annat det nya superlätta vandringsstället Makke Light samt det nya lästsystemet som gör det enklare att välja rätt känga och sko.

Swix visar sina nya tekniska träningskollektioner för löpning, träning och rullskidor.

Ulvang presenterar bland annat den nya Gira kollektionen - tekniska, funktionella och komfortabla yllekläder till fjällturer och löpning med lite högre intensitet.

Helsport presenterar sina tält.

Det finns givetvis möjlighet till enskilda intervjuer efter visningen. På plats finns produktutvecklare/produktdesigners, marknadschefer samt hållbarhetsansvarig.

O.S.A.: Senast den 20 januari 2022 till Caroline Karlström, caroline.karlstrom@brav.com

Lundhags grundades 1932 då Jonas Lundhag startade ett litet skomakeri på Frösön utanför Östersund. Jonas tillverkade tåliga kängor som skulle hålla en livstid - en ambition som leder oss än idag. Vi har fört Jonas arv vidare och tillverkar även kläder och ryggsäckar för vandring och friluftsliv samt långfärdsskridskor och turpjäxor. Vi vill att människor ska leva hållbara liv genom att komma ut i naturen och använda slitstarka produkter som håller och som kan lagas.  Lundhags ingår av BRAV-koncernen.www.brav.com. Mer om Lundhags www.lundhags.com