Inbjudan till rapportsläpp - Branschöversikten 2019

Innovationsföretagens årliga branschöversikt presenteras med topplistor, trender, nyckeltal och analys av marknadsläget. Välkommen på lunchseminarium och rapportsläpp på torsdag den 12 december.

Branschöversikten 2019

Innovationsföretagen publicerar varje år en detaljerad kartläggning och marknadsöversikt av den svenska arkitekt- och ingenjörsbranschen med en internationell utblick. David Cramér, analyschef och rapportansvarig, presenterar rapporten med rankinglistor, trender, nyckeltal och analyser. Företrädare från våra medlemsföretag kommenterar:

- Mark Humpreys, kontorschef Tengbom
- Cecilia Granath, sverigechef Tyréns AB
- Tore Strandgård, vd Incoord

Moderator är Magnus Höij, förbundsdirektör Innovationsföretagen.

Datum och tid: 12 december, lunch från 11:30, seminarium 12-13.

Plats: Sturegatan 11, lokal Falsterbo, Stockholm

Anmälan till Linda Fritzner, Innovationsföretagen.

Välkommen!

Branschöversikten 2019

Innovations­företagen är en bransch- och arbetsgivar­organisation som representerar innovativa företag inom den kunskapsintensiva tjänstesektorn. Vi samlar cirka 720 medlems­företag, som tillsammans har 39 000 anställda. Vårt uppdrag är att skapa förutsättningar för en världsledande arkitekt- och ingenjörsbransch.

Kunskapsintensiva företag i ett vänteläge - Offentliga investeringar kan avgöra framtiden30.6.2020 08:45:00 CESTPressmeddelande

Idag presenterar Innovationsföretagen sin konjunkturrapport, Investeringssignalen. Den visar att Coronapandemin drabbat företagen i varierande omfattning. För flera har läget nu stabiliserats och gått in i ett vänteläge, men framtiden är fortfarande osäker för många. Nu behövs investeringar från den offentliga sektorn för att hjälpa till att stimulera ekonomin och få fart på efterfrågan igen.

Omställningsstöd till krisande tjänstesektor – välkommet men bristfälligt30.4.2020 14:06:55 CESTPressmeddelande

Nu kommer regeringens omställningsstöd till den hårt drabbade tjänstesektorn. Innovationsföretagen välkomnar insatsen men har identifierat vissa brister. Stödet berör bara fasta kostnader för mars och april och träder inte i kraft förrän första juli. Företag som är ojämnt drabbade riskerar att helt gå miste om stödet. Dessutom måste tidigare stödpaket förlängas om företagen ska överleva coronakrisen.