Inbjudan till Tre Kronors presskonferens den 26 oktober

Svenska Ishockeyförbundet bjuder in till presskonferens måndagen den 26 oktober där Tre Kronors förbundskapten Johan Garpenlöv presenterar truppen till Karjala Tournament.

Karjala Tournament spelas i Hartwall Arena, Finland och O2 Arena, Tjeckien den 5–8 november. Deltagande länder är Finland, Ryssland, Sverige och Tjeckien.

Svenska Ishockeyförbundet genomför presskonferensen den 26 oktober med vissa anpassningar med anledning av Coronapandemin. Anmälda journalister placeras med avstånd till varandra i lokalen och frågor ställs i podieform efter presentation av truppen.

Tid: 26 oktober 13.00 (kaffe serveras i konferensutrymmet)
Plats: Scandic Anglais, Humlegårdsgatan 23, Stockholm
Medverkande: Tre Kronors förbundskapten Johan Garpenlöv

Anmälan:
På grund av rådande situation måste anmälan till presskonferensen skickas in till Tre Kronors presschef Emma Spennare senast den 20 oktober. Du är anmäld då du får en bekräftelse tillbaka. Inga oanmälda journalister kommer att ges tillträde till presskonferensen på grund av utrymmesskäl. Du får en bekräftelse senast den 22 oktober.

Presskonferensen kommer också att sändas live via: https://swehockeyplay.play.livearena.com/

NOTISER VIA WHATSAPP
I samband med Kajala Tournament erbjuds media att få sms-meddelanden med information från Tre Kronor. De som vill ha utskicken meddelar detta till Tre Kronors presschef som skapar en Whatsapp-grupp för media under turneringen.

PRESSACKREDITERING/MEDIEBEVAKNING UNDER KARJALA TOURNAMENT

Med anledning av rådande situation kommer inga journalister att erbjudas tillträde till spelarområden så som mixed zone under turneringen. Svenska Ishockeyförbundet kommer inte heller ha möjlighet att erbjuda intervjuer utanför arena eller hotell då turneringen genomförs i en ”bubbla”. Därför erbjuds intervjuer online via video under turneringen. Vi ber om att få återkomma med detaljer kring detta.