Inbjudan till visning av nya Tallbodaskolan

Tisdag 13 augusti klockan 13.00. Vi möts vid huvudingången på Tallbodaskolan, Värdshusvägen 10. Välkomna!

En helt ny skola

Nya Tallbodaskolan är en helt ny skola, som har planerats från grunden efter verksamhetens behov och som uppfyller moderna krav på teknik och miljö. Skolan är en samlad helhet med alla funktioner på en och samma plats. Byggnaden har utformats med omsorg och smälter fint in i omgivningen. Fasaden är klädd i furu, som kommer att åldras vackert, och taket är täckt av sedumväxter. Skolan har ritats av White Arkitekter och totalentreprenör för uppförandet är Teknikbyggarna i Linköping AB.

Skolan tar emot 220 elever i årskurs 3–6.

På pressvisningen deltar Monica Långström, rektor för skolorna i Tallboda, och Joakim Danielsson, projektledare hos Lejonfastigheter.

Frågor om projektet besvaras av Joakim Danielsson, joakim.danielsson@lejonfastigheter.se, telefon 0722-03 75 29.

Meddela gärna att ni deltar till Jenny Arklund, Lejonfastigheter, jenny.arklund@lejonfastigheter.se, telefon 070-546 56 96.

Box 1943, Södra Stånggatan 1

Lejonfastigheter äger, förvaltar och utvecklar miljöer för offentlig verksamhet i Linköping. Vi ansvarar för 286 fastigheter som rymmer utbildning, omsorg, kultur, sport och samhällsservice.

Lejonfastigheter är ett kommunägt bolag som omsätter runt 750 miljoner kronor.

Vi har ett 70-tal medarbetare som tillsammans bygger framtidens Linköping för stadens medborgare.