Indiska oceanen populärare än någonsin - Kuddmeny, Water Villas och barfotalyx på Vings nya hotell på Maldiverna

Drömmen om ett turkost hav, paradisstränder och romantiska solnedgångar lockar svenskarna till Indiska oceanen. Hos Ving har resorna till bla Maldiverna, Mauritius och Seychellerna ökat med 80 procent jämfört med samma tid i fjol. Lyxhotellet Baros Maldives, som nyligen röstats fram som Indiska oceanens mest romantiska hotell 2016, är Vings senaste tillskott på Maldiverna.

Water Willas på hotell Baros Maldives, Maldiverna. Foto: Baros Maldives

- Att Indiska oceanen blivit så populärt är inte konstigt. Vad mer kan man önska sig av en drömlik semester än vajande palmer, paradisstränder och romantiska solnedgångar? Allt fler flygbolag börjar trafikera Indiska oceanen, vilket både pressar ner priserna och gör öarna mer tillgängliga. Något som vi bl a sett på det ökade antalet sommarresenärer till området, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Av resmålen i Indiska oceanen i Vings program är det Zanzibar som ökat allra mest det senaste året, 184 procent jämfört med samma tid i fjol. Därefter kommer Mauritius med 80 procent och Maldiverna med 79 procent. På fjärde plats hamnar Seychellerna med 24 procents ökning.

Vings senaste hotelltillskott på Maldiverna, Baros Maldives är något utöver det vanliga. Hotellet ligger på en egen liten ö med vajande palmer, vit sand och små bungalows. Ön omges av kristallklart, turkost vatten som lämpar sig ypperligt om man vill utforska undervattenslivet genom snorkling eller dykning. På hotellet finns även restauranger, bar, underhållning, gym och spa.

På Baros Maldives står avkoppling i fokus. Här kan man njuta av barfotaliv och lata dagar i solstolen. Bor gör man antingen i dubbelrum deluxe eller i egen villa med pool. Man kan även bo i sk Water Villas, som är byggda på pontoner och bryggor ute i havet.

- Vårt nya hotell på Maldiverna är ett av flera läckra hotell i Indiska oceanen som sticker ut. Här kan man verkligen unna sig det lilla extra, som att bo i egen villa med direktaccess till havet, välja ut den bästa kudden från kuddmenyn eller bara njuta av de vackra solnedgångarna , fortsätter Magdalena Öhrn.

Baros Maldives har vunnit flera priser genom åren, nu senast som Indiska oceanens mest romantiska hotell 2016. På Baros Maldives ingår frukostbuffé i resans pris, halvpension och obligatorisk båttransfer tillkommer.

Läs mer om hotellet här: www.ving.se/maldiverna/maldiverna/baros-maldives

Prisexempel

7 nätter på hotell Baros Maldives (VVVVV), Maldiverna. Avresa från Stockholm den 20 april 2017. Boende i dubbelrum deluxe inklusive frukostbuffé, från 34 995 kronor per person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

Water Willas på hotell Baros Maldives, Maldiverna. Foto: Baros Maldives

127 000 svenskar kan inte ha fel om Teneriffa11.10.2018 10:38Pressmeddelande

Under 2017 reste ca 127 000 svenskar till Teneriffa enligt den kanariska turistbyrån. Efter Gran Canaria är Teneriffa Vings mest populära vinterresmål. När Ving ställde frågor i sin Resepanel om Teneriffa svarade nära 8 av 10 (78 procent) att de blev så förtjusta i Teneriffa att de gärna återvänder på semester. 66 procent har varit på Teneriffa två gånger eller fler, varav 15 procent mer än sex gånger, det visar resultaten när 7 536 svenskar svarat på frågor om att semestra på Teneriffa