Indiska oceanen populärare än någonsin - Kuddmeny, Water Villas och barfotalyx på Vings nya hotell på Maldiverna

Drömmen om ett turkost hav, paradisstränder och romantiska solnedgångar lockar svenskarna till Indiska oceanen. Hos Ving har resorna till bla Maldiverna, Mauritius och Seychellerna ökat med 80 procent jämfört med samma tid i fjol. Lyxhotellet Baros Maldives, som nyligen röstats fram som Indiska oceanens mest romantiska hotell 2016, är Vings senaste tillskott på Maldiverna.

Water Willas på hotell Baros Maldives, Maldiverna. Foto: Baros Maldives

- Att Indiska oceanen blivit så populärt är inte konstigt. Vad mer kan man önska sig av en drömlik semester än vajande palmer, paradisstränder och romantiska solnedgångar? Allt fler flygbolag börjar trafikera Indiska oceanen, vilket både pressar ner priserna och gör öarna mer tillgängliga. Något som vi bl a sett på det ökade antalet sommarresenärer till området, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Av resmålen i Indiska oceanen i Vings program är det Zanzibar som ökat allra mest det senaste året, 184 procent jämfört med samma tid i fjol. Därefter kommer Mauritius med 80 procent och Maldiverna med 79 procent. På fjärde plats hamnar Seychellerna med 24 procents ökning.

Vings senaste hotelltillskott på Maldiverna, Baros Maldives är något utöver det vanliga. Hotellet ligger på en egen liten ö med vajande palmer, vit sand och små bungalows. Ön omges av kristallklart, turkost vatten som lämpar sig ypperligt om man vill utforska undervattenslivet genom snorkling eller dykning. På hotellet finns även restauranger, bar, underhållning, gym och spa.

På Baros Maldives står avkoppling i fokus. Här kan man njuta av barfotaliv och lata dagar i solstolen. Bor gör man antingen i dubbelrum deluxe eller i egen villa med pool. Man kan även bo i sk Water Villas, som är byggda på pontoner och bryggor ute i havet.

- Vårt nya hotell på Maldiverna är ett av flera läckra hotell i Indiska oceanen som sticker ut. Här kan man verkligen unna sig det lilla extra, som att bo i egen villa med direktaccess till havet, välja ut den bästa kudden från kuddmenyn eller bara njuta av de vackra solnedgångarna , fortsätter Magdalena Öhrn.

Baros Maldives har vunnit flera priser genom åren, nu senast som Indiska oceanens mest romantiska hotell 2016. På Baros Maldives ingår frukostbuffé i resans pris, halvpension och obligatorisk båttransfer tillkommer.

Läs mer om hotellet här: www.ving.se/maldiverna/maldiverna/baros-maldives

Prisexempel

7 nätter på hotell Baros Maldives (VVVVV), Maldiverna. Avresa från Stockholm den 20 april 2017. Boende i dubbelrum deluxe inklusive frukostbuffé, från 34 995 kronor per person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

Water Willas på hotell Baros Maldives, Maldiverna. Foto: Baros Maldives

Premiär för Vings nya Sunprime Pearl Beach på Kos2.8.2018 08:29Pressmeddelande

I dagarna var det premiär för Vings nya hotell Sunprime Pearl Beach i Marmari på Kos. Sunprime är vuxenkonceptet med snygg skandinavisk design som blivit en stor succé och som växer med nya hotell och destinationer för varje år. Tillsammans med bohemchica Casa Cook Kos har Ving nu två egna designhotell på Kos med några minuters promenad från varandra, detta vid en av öns vackraste stränder i Marmari.

Ving genomför ännu en månad till förmån för Min Stora Dag1.8.2018 08:23Pressmeddelande

Under augusti gör Ving en kraftsamling till förmån för stiftelsen Min Stora Dag. Många barn och unga i Sverige lever med allvarliga sjukdomar och/eller diagnoser. Min Stora Dag vill ge dessa barn någonting utöver det vanliga att hämta kraft ifrån när vardagen känns tuff. Syftet med månaden är att berätta om samarbetet, bidra med gåvor och uppmana omvärlden att också stötta Min Stora Dag.