Indiska oceanen populärare än någonsin - Kuddmeny, Water Villas och barfotalyx på Vings nya hotell på Maldiverna

Drömmen om ett turkost hav, paradisstränder och romantiska solnedgångar lockar svenskarna till Indiska oceanen. Hos Ving har resorna till bla Maldiverna, Mauritius och Seychellerna ökat med 80 procent jämfört med samma tid i fjol. Lyxhotellet Baros Maldives, som nyligen röstats fram som Indiska oceanens mest romantiska hotell 2016, är Vings senaste tillskott på Maldiverna.

Water Willas på hotell Baros Maldives, Maldiverna. Foto: Baros Maldives

- Att Indiska oceanen blivit så populärt är inte konstigt. Vad mer kan man önska sig av en drömlik semester än vajande palmer, paradisstränder och romantiska solnedgångar? Allt fler flygbolag börjar trafikera Indiska oceanen, vilket både pressar ner priserna och gör öarna mer tillgängliga. Något som vi bl a sett på det ökade antalet sommarresenärer till området, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Av resmålen i Indiska oceanen i Vings program är det Zanzibar som ökat allra mest det senaste året, 184 procent jämfört med samma tid i fjol. Därefter kommer Mauritius med 80 procent och Maldiverna med 79 procent. På fjärde plats hamnar Seychellerna med 24 procents ökning.

Vings senaste hotelltillskott på Maldiverna, Baros Maldives är något utöver det vanliga. Hotellet ligger på en egen liten ö med vajande palmer, vit sand och små bungalows. Ön omges av kristallklart, turkost vatten som lämpar sig ypperligt om man vill utforska undervattenslivet genom snorkling eller dykning. På hotellet finns även restauranger, bar, underhållning, gym och spa.

På Baros Maldives står avkoppling i fokus. Här kan man njuta av barfotaliv och lata dagar i solstolen. Bor gör man antingen i dubbelrum deluxe eller i egen villa med pool. Man kan även bo i sk Water Villas, som är byggda på pontoner och bryggor ute i havet.

- Vårt nya hotell på Maldiverna är ett av flera läckra hotell i Indiska oceanen som sticker ut. Här kan man verkligen unna sig det lilla extra, som att bo i egen villa med direktaccess till havet, välja ut den bästa kudden från kuddmenyn eller bara njuta av de vackra solnedgångarna , fortsätter Magdalena Öhrn.

Baros Maldives har vunnit flera priser genom åren, nu senast som Indiska oceanens mest romantiska hotell 2016. På Baros Maldives ingår frukostbuffé i resans pris, halvpension och obligatorisk båttransfer tillkommer.

Läs mer om hotellet här: www.ving.se/maldiverna/maldiverna/baros-maldives

Prisexempel

7 nätter på hotell Baros Maldives (VVVVV), Maldiverna. Avresa från Stockholm den 20 april 2017. Boende i dubbelrum deluxe inklusive frukostbuffé, från 34 995 kronor per person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

Water Willas på hotell Baros Maldives, Maldiverna. Foto: Baros Maldives

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till knappt 400 resmål i cirka 60 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon och i utvalda resebyråer över hela landet.

Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB och har cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Info kring "Proposed recapitalisation of Thomas Cook Group"12.7.2019 08:27:48 CESTPressmeddelande

Idag meddelade Vings ägare, Thomas Cook att företaget är i samtal med Fosun Tourism, vår idag största aktieägare, och de utlånande bankerna kring att tillföra nytt kapital om 750 miljoner GBP i verksamheten. Efter genomförandet av detta förslag skulle researrangörsdelen vara majoritetsägd av Fosun Tourism som även äger Club Med, medan flygbolaget skulle ägas av Thomas Cook Group plc., utlånande banker och kreditgivare. Flygbolaget och researrangören kommer att fortsätta att arbeta nära tillsammans, som de gör idag. Semesterresor med Ving/Thomas Cook kommer inte att påverkas och kommer att fortsätta att fungera som vanligt. Alla våra semesterresor är skyddade av resegarantin som vanligt och våra kunder kan tryggt boka och resa på semester med oss.

Nu släpps Vings Semesterrapport19.6.2019 10:57:33 CESTPressmeddelande

Nu presenteras 2019 års upplaga av Semesterrapporten som i år för första gången är nordisk. Rapporten visar bland annat att designhotell blir allt viktigare för destinationer, och så även hotellens restaurangkoncept. Hållbarhet är viktigt och den moderna paketresan är mer rätt än någonsin. Rapporten visar också att för Gen Z och Millenals är trenden att många väljer bort solbränna och festande till förmån för lokala upplevelser och tid för återhämtning.