Inför Avtal 2020

Avtalsrörelsen 2020 är nu igång och inför själva förhandlingarna bjuder vi in till träffar runt om i landet för att diskutera svensk lönebildning och industrins normerande roll. Den 14 oktober stannar vår turné i Malmö, där vi kommer att prata om de ekonomiska förutsättningarna samt utmaningar och möjligheter med förhandlingarna tillsammans med våra medlemsföretag.

Tid: 13.00 - 16.00
Plats: Teknikföretagen, Navigationsgatan 1 A, Malmö

Varmt välkommen!

Södertälje breddar teknikämnet med hjälp av samhällsrelevant teknikbok3.10.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Ny teknik gör det möjligt att tackla vår tids stora utmaningar. Därför arbetar arbetsgivar- och branschorganisationen Teknikföretagen med att synliggöra teknikämnet och stärka dess status redan i grundskolan. Ett av initiativen är teknikboken ”Teknik – 10 lektioner i att förändra världen”. När Södertälje kommun bjuder in alla tekniklärare till kompetensutvecklingsdagar ska boken bidra till att bredda bilden av teknik.

Teknikföretagen lanserar kampanj inför Avtal 20201.10.2019 08:00:00 CESTPressmeddelande

Den svenska industrin är stark, men konkurrensen är stenhård. Idag finns många länder som konkurrerar med oss med samma slags produkter och tjänster, men billigare. Sverige ligger högt vad gäller kostnader för industrin och i kommande avtalsrörelse är det nödvändigt att hålla igen. För att skapa förståelse för industrins konkurrensvillkor lanserar Teknikföretagen en kampanj inför avtalsrörelsen.