Inför Avtal 2020

Avtalsrörelsen 2020 är nu igång och inför själva förhandlingarna bjuder vi in till träffar runt om i landet för att diskutera svensk lönebildning och industrins normerande roll. Den 14 oktober stannar vår turné i Malmö, där vi kommer att prata om de ekonomiska förutsättningarna samt utmaningar och möjligheter med förhandlingarna tillsammans med våra medlemsföretag.

Tid: 13.00 - 16.00
Plats: Teknikföretagen, Navigationsgatan 1 A, Malmö

Varmt välkommen!

Teknikföretagen och HanaPee sänder mattelektioner live för Sveriges högstadieelever5.5.2020 10:59:41 CESTPressmeddelande

Teknikföretagen lanserar nu sin webbserie ”Vi räknar på det!” i liveformat. Syftet är att hålla igång matematikintresset bland högstadieelever under en vår som inneburit inställda nationella prov och mycket distansstudier. Matematik är det ämne som flest elever inte har godkänt i när de slutar årskurs nio – runt 10 procent klarar inte det uppsatta målen och det vill Teknikföretagen ändra på.

Opportunister vill förstatliga bolag i kölvattnet av krisen31.3.2020 16:15:00 CESTPressmeddelande

Coronapandemin har en förödande effekt för det svenska näringslivet, varför regeringen presenterat flera omfattande reformer för att stödja annars välmående svenska bolag som i nuläget riskerar konkurs. I kölvattnet av detta har det blossat upp en debatt om statligt delägarskap för att rädda bolag från konkurs, förslag som Teknikföretagens chefekonom Mats Kinnwall menar är opportunistiska och oklädsamma i detta akuta läge.