Inför Europeiska Spelen i Minsk

Imorgon kliver våra brottare in i hetluften i Minsk där Europeiska Spelen avgörs. Sverige kommer med en stark trupp med bland annat Jenny Fransson, Alex Kessidis och Sofia Mattsson i spetsen.

Sofia Mattsson och Jenny Fransson inleder

Först upp på mattan i ES är Sofia Mattsson i 53 kg och Jenny Fransson i 68 kg som tävlar imorgon (26 juni).

klockan 11:50 imorgon kliver Sofia upp i åttondelsfinal och 50 minuter senare, klockan 12:40 är det dags för Jenny att gå sin åttondelsfinal.

13:20 drar kvartsfinalerna igång förhoppningsvis så har vi svenska brottare kvar i tävlingen när semifinalerna startar klockan 18:10.

En eventuell final (samt bronsmatcher) startar kl 19:00 dagen efter (den 27 juni).

Här är övriga svenskars starttider:

Johanna Lindborg, 57 kg: inleder den 27 juni med åttondelsfinal kl 11:50.

Johanna Mattsson, 62 kg: inleder den 27 juni med åttondelsfinal kl 12:20.

Ardit Fazljija, 60 kg: inleder den 28 juni med åttondelsfinal kl 11:20.

Alex Kessidis, 77 kg: inleder den 28 juni med åttondelsfinal kl 12:20.

Ett sista genrep innan Europeiska Spelen22.5.2019 14:13:17 CESTNyheter

Svenska damerna med Jenny Fransson i spetsen åker idag till italienska Sassari som ett sista genrep inför Europeiska Spelen i slutet av juni. ES-platsen i 62 kg är fortfarande vidöppen där Sassari är sista chansen för tre tjejer att visa framfötterna. Frågan är vem av VM-trean från 2017; Johanna Mattsson, EM-trean från 2018; Henna Johansson och årets Svenske mästare; Moa Nygren som tar ES-platsen, Ja det återstår att se.