Inför Midnattssolsloppet i Skellefteå

Södertälje 2019-06-13. - SEAT Dealer Team - PWR Racing rullar mot årets nytillskott i tävlingskalendern med mästerskapsledning i bagaget. Midnattssolsloppet på Skellefteå Drivecenter är platsen för årets tredje batalj i TCR Scandinavia, hemmarace för mästerskapsledaren Robert Dahlgren.

Det var fantastiskt att ta över mästerskapsledningen förra racet i Anderstorp. Att nästa race är mitt första på hemmaplan någonsin gör inte saken sämre. Jag ser fram emot en folkfest här hemma i Skellefteå och målet är solklart, att bjuda publiken på en utökad mästerskapsledning, säger Robert Dahlgren.

Mikaela Åhlin-Kottulinsky hade en motigare tävlingshelg på Anderstorp och tappade några placeringar i mästerskapstabellen. Men hon och teamet visade prov på bra fart i sina CUPRA TCR under helgen, något som bådar gott inför kommande helg.

Vi var snabba på Anderstorp, men lyckades inte ta det hela vägen in i kaklet. Jag har full tilltro till vår kapacitet och ser verkligen fram emot en ny tävlingshelg, säger Mikaela Åhlin-Kottulinsky.

Helgens tävlingar startar med test- och kvalpass under fredag och avslutas med race klockan 14:30 och 20:05 på lördag kväll.

SEAT S.A. når högsta rörelseresultatet genom tiderna tack vare rekord-resultat för CUPRA, en tvåsiffrig tillväxt för SEAT och ökad effektivitet21.3.2024 12:24:36 CET | Pressmeddelande

Rörelseresultatet nådde rekordhöga 625 miljoner euro, en avkastning på försäljningen på 4,4% och omsättningen ökade till 14,3 miljarder euro förra året Nya investeringar i hela varumärket SEAT med facelifts för Ibiza och Arona samt uppdateringar för Leon och Ateca Under 2024 lanseras CUPRA Tavascan och CUPRA Terramar, som del i märkets hittills största produktoffensiv CUPRA lanseras i USA i slutet av årtiondet Elektrifieringen av Martorell går framåt med full fart Barcelona, Spanien 21/03/2024. Idag presenterade SEAT S.A. sina resultat för 2023 tillsammans med sin strategi för de kommande åren. Under förra året nåddes, enligt International Accounting Rules (IFRS), ett rekordhögt rörelseresultat på 625 miljoner euro, en ökning med 592 miljoner euro (2022: 33 miljoner euro). Det representerar en förbättrad avkastning på försäljningen med 4,1 procentenheter, från 0,3 % till 4,4 %. Årsomsättningen nådde också en historisk nivå på 14.333 miljarder euro, 31,0 % mer än 2022 (10.941 miljarder)