Inför Midnattssolsloppet i Skellefteå

Södertälje 2019-06-13. - SEAT Dealer Team - PWR Racing rullar mot årets nytillskott i tävlingskalendern med mästerskapsledning i bagaget. Midnattssolsloppet på Skellefteå Drivecenter är platsen för årets tredje batalj i TCR Scandinavia, hemmarace för mästerskapsledaren Robert Dahlgren.

Det var fantastiskt att ta över mästerskapsledningen förra racet i Anderstorp. Att nästa race är mitt första på hemmaplan någonsin gör inte saken sämre. Jag ser fram emot en folkfest här hemma i Skellefteå och målet är solklart, att bjuda publiken på en utökad mästerskapsledning, säger Robert Dahlgren.

Mikaela Åhlin-Kottulinsky hade en motigare tävlingshelg på Anderstorp och tappade några placeringar i mästerskapstabellen. Men hon och teamet visade prov på bra fart i sina CUPRA TCR under helgen, något som bådar gott inför kommande helg.

Vi var snabba på Anderstorp, men lyckades inte ta det hela vägen in i kaklet. Jag har full tilltro till vår kapacitet och ser verkligen fram emot en ny tävlingshelg, säger Mikaela Åhlin-Kottulinsky.

Helgens tävlingar startar med test- och kvalpass under fredag och avslutas med race klockan 14:30 och 20:05 på lördag kväll.

Dubbla pallplatser och utökad mästerskapsledning för SEAT Dealer Team19.8.2019 08:20:31 CESTPressmeddelande

Södertälje 2019-08-19. SEAT Dealer Team - PWR Racing lämnar Gelleråsen med två pallplatser och utökad mästerskapsledning i förarmästerskapet. Teamet inledde helgen med ett starkt kval från framförallt Dahlgren som tog pole position i blöta förhållanden med sin CUPRA TCR. Mikaela Åhlin-Kottulinsky kvalade femma och fick därmed start från andra rutan i heatet med omvänd startordning, bra förutsättningar inför söndagens två tävlingsheat. I det första tävlingsheatet tappade Dahlgren en bil direkt i starten och hade därifrån inte fart till annat än att bevaka sin andraplats. Mikaela lyckades istället ta en bil ner mot första kurvan och höll sedan sin fjärdeplats över mållinjen. I det här läget hade teamet tagit över ledningen i teammästerskapet och toppade därmed båda mästerskapstabellerna. - I kvalet och första heatet var vi inte tillräckligt starka för att utmana i toppen, men till race två kände jag mig verkligen jättestark. Visst, jag tappade en bil i starten, men därifrån kändes pallpl

Dubbla pallplatser för Robert Dahlgren, PWR Racing, i Skellefteå - succé på hemmaplan i sin CUPRA TCR.17.6.2019 07:30:00 CESTPressmeddelande

Skellefteå 2019-06-17 – Robert Dahlgren gjorde succé på hemmaplan Skellefteå. Dubbla pallplatser och överlägsen seger i andra heatet, från tredje plats på gridden. Bredvid på pallen slog teamkamraten Mikaela Åhlin-Kottulinsky in sig på P2, en oerhört stark prestation i sin CUPRA TCR från sjätte startruta. - Det här känns så obeskrivligt skönt. Jag saknar verkligen ord. Att vinna det avslutande heatet, framför hemmapubliken på Skellefteå Drivecenter, det saknar nästintill motstycke. Ett enormt tack till alla som besökt helgens tävlingar och tack till alla som arbetat extremt hårt för att få ihop den här arenan och arrangemanget. Tack till SEAT Dealer Team och alla partners som gör en sån här seger möjlig, säger Robert Dahlgren. Hemmaföraren Robert Dahlgren visade tidigt prov på mängder med fart i sin CUPRA TCR. P1 med marginal i fredagens alla tre testpass bådade gott inför kvällens kval. Där tog dock dominansen slut och Dahlgren fick nöja sig med P2 i solnedgången på Drivecenter Arena.

Dahlgren och SEAT Dealer Team nya mästerskapsledare.3.6.2019 10:02:21 CESTPressmeddelande

Södertälje 2019-06-03. - Årets andra deltävling i TCR Scandinavia (tidigare STCC) avgjordes i helgen på Anderstorp Raceway i Småland. Robert Dahlgren och SEAT Dealer Team - PWR Racing visade direkt vart skåpet skulle stå genom att vara snabbast under båda träningspassen och kvalet. Från pole position tog han målflagg som etta i det första heatet och lyckades sedan manövrera sin CUPRA TCR från P8 till P5 i det andra heatet med omvänd startordning. - Jag har känt mig bekväm med min CUPRA TCR ända sedan det första träningspasset och lyckades ta pole position trots att det inte var ett helt perfekt varv. Det säger en hel del om hur pass snabba vi varit i helgen. Jag är grymt glad över att vi också lyckades konvertera den speeden till bra resultat i racen och mästerskapsledning. Nu längtar jag verkligen efter nästa deltävling på hemmaplan i Skellefteå, det kommer att bli riktigt mäktigt, säger Robert Dahlgren. Mikaela Åhlin-Kottulinsky var också med tidigt och slogs i toppen på Anderstorp R

SEAT Dealer Team - PWR Racing samlar styrkorna för nästa deltävling i TCR Scandinavia.29.5.2019 15:42:33 CESTPressmeddelande

Södertälje 2019-05-29. -Teamets två CUPRA TCR är lastade och på väg till klassisk racingmark, Anderstorp Raceway i Småland. Mikaela Åhlin-Kottulinsky blev teamets bäste poängplockare i premiären på Ring Knutstorp när hon tog pole position och ledde huvudracet från start till mål framför teamkollegan Robert Dahlgren. Nu siktar teamet mot ytterligare triumfer. Att ta pole position och vinna direkt i premiären var en drömstart på säsongen. Tyvärr gick andra heatet inte min väg, så nu gäller det att plocka fler poäng på Anderstorp för att avancera i mästerskapet. Jag ser fram emot en ny tävlingshelg, säger Mikaela Åhlin-Kottulinsky. SEAT Dealer Team var dominanta under 2018 års upplaga av Anderstorp-racet och blev 1-2-3 i huvudracet. Men med nya förutsättningar 2019, bland annat i form av ny däckleverantör för serien, krävs hårt arbete för att nå liknande framgångar. Teamet är ödmjuka inför uppgiften. Att åka snabbt på den drygt fyra kilometer långa, forna F1-banan kräver mycket av både fö