Information om ackreditering för bevakning av OS-kvalet i Luleå

Den 11–14 november spelar Damkronorna OS-kval i Coop Norrbotten Arena, Luleå. Turneringen genomförs i en ”bubbla” och här följer information om hur intervjuer med spelare och ledare genomförs.

OS-kvalet kommer att genomföras i en ”bubbla” vilket innebär att inga journalister kommer att erbjudas tillträde till spelarområden så som mixed zone på plats i Luleå. Efter matcherna kommer intervjuer med spelare och ledare därför att erbjudas via video. Intervjuer efter träningar erbjuds via video eller telefon.

För att få tillgång till videolänken behöver du skicka in din ackrediteringsansökan till markus.tervamaki@luleahockey.se

Presskontakt för Damkronorna under turneringen är Robert Hedlund. Kontaktuppgifter till Robert finns längst ned i detta pressmeddelande.

SPELSCHEMA OS-KVAL

11 november
15.00 Frankrike – Korea
19.00 Slovakien – Sverige

13 november
12.00 Frankrike – Slovakien
16.00 Sverige – Korea

14 november
12.00 Korea – Slovakien
19.00 Sverige – Frankrike

Nedan bifogas tränings-och matchschema för OS-kvalet.

Ligamodellen – grunden för avslag på Bodens dispensansökan23.11.2021 13:00:00 CET | Pressmeddelande

Ligamodellen är och har varit en viktig och avgörande del för svensk ishockeys utveckling och kommersiella tillväxt. Det är en modell som stärker de enskilda klubbarna inom respektive liga, men även hela den samlade ishockeyn. Boden Hockey har sökt om dispens från ett krav i ligamodellen, att tillhöra ligaorganisationen Hockeyettan. En enig förbundsstyrelse har beslutat att avslå Bodens dispensansökan.