Information om bostadsrätter

Om du går i tankarna på att köpa en bostadsrätt eller vill lära dig mer om hur bostadsrätter fungerar har vi en lösning för dig! Nu finns sajten Bostadsrättsägaren.se som erbjuder information till dig som funderar på att köpa en bostadsrätt. Det är en plats där du som oerfaren inom bostadsmarknaden kan lära dig mer om bostadsrätter och få hjälp att navigera i bruset av all information som finns på internet.

bostadsrättsägaren.se

Information på sajten

På sajten Bostadsrättsägaren.se hittar du information, tips och guider om vad som gäller när du ska köpa en bostadsrätt, hur processen fungerar och vad du som bostadsrättsägare får göra i din bostad. Oavsett hur påläst du är sedan tidigare kan du garanterat lära dig något mer. Inom kategorin "bostadsrätt" hittar du all information gällande bostadsrätter. Du kan läsa om vilka för- och nackdelar det finns med att köpa en bostadsrätt, vilket kan vara bra för dig som inte vet om det är ett bra val för dig. Du kan även lära dig om olika sorters bostadsrätter och vad du som ägare får göra om i din bostadsrätt. All guidning du kan behöva på en och samma plats - både innan och efter du köpt din alldeles första bostadsrätt.

Köpa och sälja bostadsrätt

Både försäljningsprocessen och köpprocessen av en bostadsrätt kan verka omfattande och komplicerad. På Bostadsrättsägaren kan du läsa på om hur processen går till och lära dig om alla moment som behöver göras. Allt från att skriva ett överlåtelseavtal till budgivning, visning och kostnaden för en mäklare kan du lära dig om du är väl förberedd inför ditt köp eller försäljning. Du kan känna dig fullkomligt trygg i att all information finns att tillgå och att du kan lära dig allt du behöver för att lyckas i bostadsbranschen.

Bolån

Du kan även lära dig om hur bolån fungerar för din bostadsrätt, viket kan vara otroligt betryggande. Allt från hur man tar ett bolån, vad kontantinsats är och hur man får ett lånelöfte är kunskap du snabbt kan få på hemsidan. Att ge sig in i bostasbranschen ska inte vara svårt!

Renovera bostadsrätt

Om du redan är bostadsrättsägare kan du lära dig mycket behövlig information på sajten gällande vad som gäller för dig. Du kan få kunskap kring hur det fungerar att renovera en bostadsrätt och vilka rättigheter du har som bostadsrättsägare. Information kring praktiskt underhåll och skötsel av din bostad kan hjälpa dig få vetskap kring vad du får göra och vad du ansvarar för att göra som bostadsrättsägare.

bostadsrättsägaren.se

Låna pengar på rätt sätt3.5.2022 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

Att ha någon form av lån inom ett hushåll är idag en del av den privata ekonomin, och det är mer regel än undantag att ett hushåll har lån än att de inte har det. Även de flesta företag har lån och då räntan som en del av de avdragsgilla kostnaderna för bolaget. Den vanligaste formen av lån är att ha någon form av lån på sitt boende där man har sin bostadsrätt, radhus eller villa som säkerhet för lånet. Men det är också vanligt att man har lån på lite dyrare saker som till exempel bilar, teknikprylar eller vitvaror - och då är det oftast i form av en kredit som man betalar av under en kortare tid.

Sveriges största inredningssajt, Inredningsvis.se, fyller 10 år!19.4.2022 12:40:30 CEST | Pressmeddelande

De flesta känner nog till den kända sajten inredningsvis.se Här får tusentals läsare inredningsinspiration och tips för hem och trädgård, samt massa sköna restips. I år fyller inredningsvis dessutom 10 år och det är värt att hyllas. Sajten grundades 2012 av Maria Ljungström och hon driver och skriver fortfarande för Inredningsvis.se. Maria har även själv blivit ett känt namn inom inredningssfären i Sverige. Det många däremot inte vet är hur framgångssagan om Inredningsvis startade. Här delar Maria själv med sig om sin historia om att grunda och skriva för Inredningsvis. Hon berättar om hur allt startade och hur just hennes sajt kunde bli Sveriges största inom sin nisch.

Köp rätt kaffe online7.4.2022 10:45:48 CEST | Pressmeddelande

Flera miljoner människor börjar dagen med en kopp kaffe, men är det en bra start på dagen? Många kaffedrickare påstår att det hjälper för att kvickna till och skärpa till sinnet för att kunna vara alert från första stund. Naturligtvis beror det på hur kaffet tas och hur mycket koffein koppen innehåller, för mycket stimulans kan också upplevas som en stressig och nervös sensation. Kaffet är iallafall älskat och det vanligaste centralstimulerande medlet i världen och vi svenskar är en av de som dricker mest kaffe i världen.

OBG Media AB förvärvar dagensbastaspel.se (DBS) och stärker sin iGaming-position5.4.2022 13:22:07 CEST | Pressmeddelande

OBG Media AB, drivande ägare av sajterna Reducering.se, Bettin.gs och Spelarna.se, förvärvar dagensbastaspel.se av AB OMDBS som en del i företagets satsning inom iGaming-sektorn. AB OMDBS driver odds- och spelsajten dagensbastaspel.se och är ett av landets ledande spelombud för andelsspel, där de under namnet “Miljongänget” bl.a. var det spelombud som noterades för flest storvinster i Sverige år 2020. OBG Media AB breddar i och med förvärvet sin portfölj och kompetens ytterligare i sin satsning om att vara ledande inom sportsbetting affiliation, poolspel och spelinformation i Sverige. "Vi är mycket nöjda över förvärvet av DBS där Ola, Daniel, Michel och Mathias gjort ett gediget arbete i flera års tid. Vår verksamhet tar ett stort steg i rätt riktning och vi är övertygade om att deras spetskompetens inom segmentet är en s.k. “perfect match” i vår vidare satsning i Sverige, men även internationellt" säger Oskar Blomqvist och Daniel Domeij, två av OBG Medias grundare. Det nya samarbetet