Information om inställt släpp av bostadspolitisk rapport

Morgondagens seminarium med presentation av Byggnads nya bostadspolitiska rapport "Bostäder åt alla! En rättighet även efter pension" är inställt. Detta på grund av att Folkhälsomyndigheten nu klassar risknivån för spridning i Sverige av nya coronaviruset som mycket hög.

Ni kan alltså bortse från den pressinbjudan som Byggnads skickade ut i den 10 mars.

Vi ber om förståelse för detta och återkommer så snart ett nytt datum för lanseringen är satt.

Bygggnads: "Det offentliga kan mildra krisen med aktivt byggande och bra arbetsvillkor"2.4.2020 05:59:00 CESTPressmeddelande

I sviterna av corona-krisen behövs insatser av aldrig tidigare skådat slag. Stat, regioner och kommuner har en särskilt viktig roll för att mildra effekterna av krisen, och säkra att människor och konkurrenskraftiga företag inte slås ut. Byggnads vill se att offentliga aktörer tidigarelägger upphandlingar, att underhåll och byggnationer sker som planerat samt ett större åtagande kring schyssta och trygga arbetsvillkor i offentliga upphandlingar.