Information om Maskrosbarn på Jubileumschipspåse från OLW

Snacksjätten OLW fyller 50 år i år och firar under hela året. Nu lanseras Limited Edition Jubileumschips i två olika smaker – Syrlig Rödlök och Lagrad Parmesan. På påsarna väljer OLW att lyfta sitt partnerskap och sitt stöd till Maskrosbarn.

OLW har varit en stolt stödpartner till Maskrosbarn sedan 2014 och har genom åren bidragit aktivt till såväl fredagsmys som sommarlovsläger för Maskrosbarns barn och ungdomar. 2015 hade OLW en Limited Edition-kampanj där de lånade ut sina påsar för att sprida kännedom om Maskrosbarns viktiga arbete under parollen ”Fredagsmys för alla”. Under jubileumsåret väljer nu OLW att lyfta fram barnrättsorganisationen på sina två jubileumschips genom information om Maskrosbarn på chipspåsarna.

Texten på påsen: Vi stödjer Maskrosbarn. Maskrosbarn är en barnrättsorganisation som arbetar med att stödja barn som växer upp med föräldrar som mår psykiskt dåligt eller har ett missbruk. www.maskrosbarn.org

Jubileumspåsarna finns i två nya smaker; Syrlig Rödlök och Lagrad Parmesan. Smakerna går att finna i butik från vecka 37 och rekommenderat pris är ca 20 kr.

En av grundpelarna i Orka Confectioney & Snacks Sverige affärsstrategi bygger på företagsansvar och med det här partnerskapet vill bolaget lyfta barnrättsorganisationen Maskrosbarn och dess arbete med att stödja ungdomar som växer upp med föräldrar som mår psykiskt dåligt eller har ett missbruk. Fredagsmys handlar om så mycket mer än att äta snacks, det handlar om gemenskap och tillhörighet. Genom varumärket OLW vill Orkla Confectionery & Snacks Sverige vara med och underlätta för de barn och ungdomar som inte ser fredagsmys som en självklarhet.