Information om pausade förbundsseriers fortsättning

Svenska Innebandyförbundets Tävlingsutskott (TU) har fattat beslut om olika scenarier för den fortsatta säsongen gällande förbundsserier.

Foto: Per Wiklund

Tävlingsutskottet har arbetat fram ett antal olika scenarier för att kunna slutföra säsongen utifrån alternativa tidpunkter för en möjlig uppstart.

Utgångspunkten för samtliga scenarier är att säsongen förlängs in i juni månad. Detta för att om det visar sig möjligt att återuppta seriespelet längre fram erbjuda lagen fler matcher och genom det större sportslig rättvisa än en enkelserie, vilket annars är enda kvarstående möjlighet.

TU har utifrån Juridiska nämndens (JN) beslut framtagit olika scenarier för den fortsatta tävlingsverksamheten säsongen 2020/21, vilka, tillsammans med ett förslag om temporära bestämmelser avseende brytdatum kopplade till områden som berörs av JN:s beslut, framlagts till Förbundsstyrelsen för beslut kopplat till påverkan på verksamhetens helhet utifrån ett ekonomiskt perspektiv. Förbundsstyrelsen har den 2 december beslutat i frågan.

Se de olika scenarierna, samt beslut från Juridiska nämnden och Förbundsstyrelsen, på innebandy.se.

Foto: Per Wiklund