Information om schemaändringar i SM-slutspelet

Djurgården Hockey flyttar in i Ericsson Globe vid en lång semifinalserie och det leder till en ändring i spelschemat vid en eventuell sjunde semifinalmatch mot Skellefteå AIK Hockey.

SM-slutspelet går vidare och under måndagskvällen inleds semifinalerna med möte mellan Växjö och Malmö. I den andra matchserien ställs Djurgården mot Skellefteå, en serie där Stockholmslaget står med hemmaplansfördel.

Efter att ha tagit sig till semifinal har Djurgården valt att lägga de eventuella femte och sjunde matcherna i Ericsson Globe, istället för Hovet. För semifinal sju betyder det även en ändrad starttid. Då matchen ursprungligen krockade med det Allsvenska fotbollsderbyt mellan AIK och Djurgården kommer en sjunde semifinal mellan Djurgården och Skellefteå därför att spelas klockan 18:30.

Du finner det kompletta spelschemat för SM-slutspelet här https://www.shl.se/spelschema/slutspelsschema-2018

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2018/2019 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Mora IK, Rögle BK, Skellefteå AIK, Timrå IK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

SHL-klubbarna ställer sig bakom serieutredningen7.2.2019 09:01:00 CETPressmeddelande

Det är en styrka om svensk hockey, utifrån våra respektive intressen, kan samlas och enas kring en seriemodell. Till detta är SHL beredda att bidra. Det skriver SHL och de 14 klubbarna i sitt remissvar till Svenska Ishockeyförbundet och meddelar att klubbarna ställer sig bakom utredarens förslag av seriemodell för upp och nedflyttning mellan SHL och HA från säsongen 2020/21. SHL och klubbarna skriver också att arenakravet, vad gäller åskådarantalet, är ”av mindre vikt”.