Information om schemaändringar i SM-slutspelet

Djurgården Hockey flyttar in i Ericsson Globe vid en lång semifinalserie och det leder till en ändring i spelschemat vid en eventuell sjunde semifinalmatch mot Skellefteå AIK Hockey.

SM-slutspelet går vidare och under måndagskvällen inleds semifinalerna med möte mellan Växjö och Malmö. I den andra matchserien ställs Djurgården mot Skellefteå, en serie där Stockholmslaget står med hemmaplansfördel.

Efter att ha tagit sig till semifinal har Djurgården valt att lägga de eventuella femte och sjunde matcherna i Ericsson Globe, istället för Hovet. För semifinal sju betyder det även en ändrad starttid. Då matchen ursprungligen krockade med det Allsvenska fotbollsderbyt mellan AIK och Djurgården kommer en sjunde semifinal mellan Djurgården och Skellefteå därför att spelas klockan 18:30.

Du finner det kompletta spelschemat för SM-slutspelet här https://www.shl.se/spelschema/slutspelsschema-2018

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2018/2019 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Mora IK, Rögle BK, Skellefteå AIK, Timrå IK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

Pressinbjudan till SHL:s upptaktsträff säsongen 2018/201914.8.2018 07:30Pressinbjudan

Datum: tisdagen den 4 september Tid: 09.30-14.30 Plats: Vasateatern, Vasagatan 19-21, Stockholm. Program 09.30 Registrering öppnar och förmiddagsfika serveras. 10.00 Insläpp 10.30 Programmet startar på scenen och leds av Björn Oldéen och Sanny Lindström. Direktsänds av C More och shl.se Ca 12.15 Tränarfotografering direkt när sändningen är slut. Därefter serveras lunchtallrik och tid för individuella intervjuer finns. 14.30 Dagen avslutas. Eftersom upptaktsträffen direktsänds ber vi representanter från media att respektera de utsatta tiderna och platserna för individuella intervjuer. Anmälan Sista anmälningsdag är den 31 augusti och anmälan görs här https://www.shl.se/upptaktstraff-2018-2019 https://www.shl.se/upptaktstraff-2018-2019 Varmt välkommen! Kontaktperson: Johanna Hemming-Hamberg, kommunikationschef SHL, 0720-50 51 60, johanna.hemming-hamberg@shl.se