Information om Vingvinsten

Vinggruppens ägare Thomas Cook Groups har i dag ansökt om konkurs. Det får till följd att all flygtrafik med Thomas Cook Airlines Scandinavia ställs in. Samtidigt utvärderas all övrig flygtrafik och som ett resultat av TC Groups konkurs har Vinggruppens ledning tills vidare beslutat att ställa in alla charterflygresor under måndagen. Det kan komma att påverka ett antal vinnare som har vunnit eller vinner den så kallade Vingvinsten.

För Postkodlotteriets resevinnare betyder den nu uppkomna situationen följande:

Kunder från den senaste dragningen får information om att de har vunnit. Dessutom går det att kontrollera vinster på Svenska Postkodlotteriets hemsida: https://www.postkodlotteriet.se/resultat/ratta-lott.html

Vinnare som redan är på resa bör följa Vings hemsida, https://www.ving.se/ som har den senaste informationen och som uppdateras så snart ny information föreligger.

Vinnare som har bokat men ännu inte startat sin resa måste kontakta Ving då bokad paketresa kan omfattas av den så kallade resegarantin som hanteras av kammarkollegiet, https://www.kammarkollegiet.se/vara-tjanster/resegaranti/ansok-om-ersattning-ur-resegarantin

De vinnare som inte löst in sitt resepresentkort får mer information senare, när Postkodlotteriet fått mer information.

Svenska Postkodlotteriet fortsätter att följa situationen och uppdaterar hemsidan så snart nya uppgifter föreligger.

Svenska Postkodlotteriet är ett av Sveriges största lotterier. Sedan starten 2005 har Postkodlotteriet genererat mer än 10 miljarder kronor till ideella organisationer - tack vare alla som köpt lotter. Samtidigt har över 1 100 svenskar blivit miljonärer.

Förutom lotter erbjuder Postkodlotteriet också bingo och skraplotter online. Postkodlotteriet står dessutom bakom flera populära tv-program, till exempel Postkodmiljonären.

Novamedia Sverige AB driver lotteriet på uppdrag av Svenska Postkodföreningen, som innehar lotteritillstånd utfärdade av Lotteriinspektionen, nuvarande Spelinspektionen. Konceptet ägs av Novamedia B.V.