Ingrid Gyllfors går vidare med nytt vd-uppdrag

Ingrid har meddelat styrelsen att hon önskar sluta som verkställande direktör för Stiftelsen Stockholms studentbostäder, SSSB, för att istället anta rollen som vd för Stockholms Kooperativa Bostadsförening, SKB. Ingrid har haft rollen som vd i sju år och kommer att fortsätta i sin nuvarande roll i sex månader.

– Ingrid har under sin tid hos SSSB utvecklat företaget på ett föredömligt sätt och jag vill rikta ett stort tack och samtidigt önska Ingrid lycka till i framtiden, säger Leif Garph, styrelseordförande för Stockholms studentbostäder.

– SSSB är ett fantastiskt företag som jag haft sju underbara år i. Jag kommer sakna både studenterna och självklart alla medarbetare men jag ser också fram emot nya spännande utmaningar. Stockholms studentbostäder är ett stabilt företag med goda värderingar och kompetenta medarbetare. Jag är helt säker på att företaget kommer fortsatta sin positiva utveckling framåt, säger Ingrid Gyllfors.

Arbetet med att utse en efterträdare till Ingrid kommer nu att påbörjas.

Stockholms studentbostäder har funnits i över 60 år och är störst på studentbostäder i Sverige med över 8000 bostäder i sitt bestånd. Företaget förvaltar, förmedlar och bygger studentbostäder.

Stockholms studentbostäder erbjuder allt ifrån korridorsrum till ettor och familjelägenheter över hela Stockholm.

Företaget drivs i stiftelseform av ägaren och grundaren Stockholms studenters centralorganisation.