Ingrosso har betygsatt - Göteborg hetare än Vegas!

Aldrig någonsin har något liknande gjorts på ett hotell i Norden, säger Fredrik Blomberg, VD på hotellet och upphovsmakaren till Take Over. Klubb är något vi kör med jämna mellanrum och vi är kända för att vara en festpalats fortsätter Fredrik. Take Over är dock att ta det hela mer än ett par steg ytterligare. Hotellet stängdes ner under 48 timmar och förvandlades till en enda stor klubbarena. Två av världens största DJ:s ägde varsin kväll, Alesso på fredagen och Ingrosso på lördagen. Det flögs in gäster från Los Angeles, Wien och Berlin men framförallt var det Göteborgarna som gjorde Post och Take Over till sin festplats under helgen.

Alla bar och restaurangenheter på hotellet förvandlades till arenor för fest, Postbaren blev Snowman Room med resident DJ:s som körde klubb så gott som dygnet runt. En av helgens höjdpunkter här var coola tjejerna i Grabb som visade killarna vart skåpet ska stå!

Bon Bon Bar förvandlades till 808 x Nightfly Room där stora namn inom Tecno scenen såsom Nic Fanciulli, LEHAR och Magdalena ägde klubben. Tydligen är det så att alla inte är stora fans av House... eller så hade man behov av att mixa musikupplevelserna under helgen och då erbjöd 808 ett grymt alternativ.

Stämningen byggdes upp under fredag eftermiddag då förväntansfulla gäster började checka in på hotellet. Det låg skön förväntan i luften och man hade bråttom upp på rummen för att dra igång förfester inför kvällens spelningar. Room service fick verkligen bekänna färg. Vinterträdgården förvandlades till en enda stor Food Court och där gick pizzaungnarna varma 24/7.

Runt midnatt fylldes Main Stage av förväntansfulla gäster och man kunde riktigt känna pulsen öka i takt med ljusspelet från den sanslösa ljusriggen. Alesso entrade scenen strax efter ett och då briserade lokalen av konfetti och hela golvet rörde sig under dansande festdeltagare. Festen i huset pågick ända till småtimmarna och framåt sjusnåret på morgonen var endast tappra morgonbrigaden från Style (hotellets städavdelning) vakna.

Frukosten serverade , helt förståligt, betydligt senare än en vanlig hotellfrukost och vi kan konstatera att långt ifrån alla vaknade till denna överhuvudtaget. En hel del av gästerna valde att sova ut och satsade istället på brunchen och Bazaars Orientaliska Day Party i Restaurang Norda. Här får man verkligen lyfta på hatten för nivån på dagsfesten var inte långt efter nattens party, Champagnen flödade och brunchen verkade passa bättre i tidsrytmen än frukosten.

Lördagskvällen startade tidigare än fredagen och man kunde märka en tydligt skillnad bland gästerna, det var nu helgens stora fest skulle dra igång. När Ingrosso klev upp på scen och bedyrande Göteborg sin kärlek fullkomligt exploderade publikhavet! Vilken leverans han bjöd på, han kallas en av världens största DJ:s av en anledning...
Ingrosso bjöd på en spelning långt utöver det vanliga i såväl längd som innehåll. Att få uppleva en artist av hans kaliber på så nära håll, i en så intim klubbmiljö är verkligen unikt.

Sista gästerna sågs simmande i poolen runt åttatiden på söndag morgon, medan solen kämpade sig upp över hustaken. Take Over var över för denna gången, men redan under helgen satte rykten igång om vem som kan tänkas bli dragplåster inför nästa Take Over...

Vi får se säger Fredrik Blomberg, nu ska vi först och främst gräva fram hotellet ur konfettiberget och summera våra upplevelser efter helgen som gick, men eufori är ett ord som ligger nära till hands avslutar hotellets VD med ett leende.

Clarion Hotel Post har uppförts i en av stadens mest anrika byggnader- det gamla Posthuset. Atmosfären är sofistikerad men samtidigt avslappnad och skapar en perfekt scen för evenemang och banketter samt är en  mötesplats för hela Göteborg. Hotellet erbjuder ett brett utbud av gastronomiska upplevelser med restaurangerna Norda och vRÅ - Swedish ingredients - Japanese flavors. För den som är ute efter något unikt i världsklass så är ett besök på Bon Bon Bar en självklarhet. Det centrala läget i staden tillsammans med hög komfort, förstklassig design och gastronomi samt ett brett utbud av mötessalar, gör hotellet till ett naturligt val för både mindre och större konferenser. Den unika atmosfären i Posthallen med dess stora terrass med utsikt över staden erbjuder Clarion Hotel Post en miljö för stora som små evenemang.

Nordic Choice Hotels är Nordens största hotellkedja med 189 hotell och 12 000 anställda i Skandinavien och Baltikum. Företaget marknadsför kedjorna Comfort, Quality Hotels och Clarion, samt 15 unika hotellpärlor inom Nordic Hotels & Resorts. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.