Inled Almedalsveckan med Almegas mingel!

Almega inleder, som tidigare år, Almedalsveckan med vårt välbesökta mingel. Här samlar vi som vanligt representanter från näringsliv, ledande politiker och välkända opinionsbildare. Almedalens hetaste mötesplats går inte att missa!

Almedalens Hotell i Visby.

Vi bjuder på mat, dryck och spännande samtal mellan vår vd Anna-Karin Hatt och SvD:s politiska chefredaktör Tove Lifvendahl.  Moderator är Jörgen Huitfeldt.

När: Söndagen den 30 juni klockan 17.00-19.00.

Var: Tjänsteföretagens hus – powered by Almega,
Strandvägen 8, entré från Almedalsparken.

Hör av dig till Almegas pressjour på 08-7627040 för frågor.

OSA till pressekreterare Andreas Eriksson på andreas.eriksson@almega.se

Almega är tjänstesektorns arbetsgivarorganisation. Vi representerar 11 000 medlemsföretag i olika branscher och är en del av Svenskt Näringsliv.

Almedalens Hotell i Visby.

Almega om budgeten: Bra strukturreformer men mer krävs18.9.2019 09:17:54 CESTPressmeddelande

Regeringens budgetproposition presenterades idag i riksdagen. Det är den första sedan januariavtalet slöts mellan regeringspartierna, Centerpartiet och Liberalerna. I propositionen finns början till flera viktiga strukturreformer men mer skulle behövas för att motverka den lågkonjunktur som är på väg, menar Almega. Tisdagens siffror från SCB som visar att arbetslösheten stiger snabbare än väntat är oroande.