Inled Almedalsveckan med Almegas mingel!

Almega inleder, som tidigare år, Almedalsveckan med vårt välbesökta mingel. Här samlar vi som vanligt representanter från näringsliv, ledande politiker och välkända opinionsbildare. Almedalens hetaste mötesplats går inte att missa!

Almedalens Hotell i Visby.

Vi bjuder på mat, dryck och spännande samtal mellan vår vd Anna-Karin Hatt och SvD:s politiska chefredaktör Tove Lifvendahl.  Moderator är Jörgen Huitfeldt.

När: Söndagen den 30 juni klockan 17.00-19.00.

Var: Tjänsteföretagens hus – powered by Almega,
Strandvägen 8, entré från Almedalsparken.

Hör av dig till Almegas pressjour på 08-7627040 för frågor.

OSA till pressekreterare Andreas Eriksson på andreas.eriksson@almega.se

Almega är tjänstesektorns arbetsgivarorganisation. Vi representerar 11 000 medlemsföretag i olika branscher och är en del av Svenskt Näringsliv.

Almedalens Hotell i Visby.

Staten måste stå för sjuklönekostnaden i sommar21.4.2020 10:15:18 CESTPressmeddelande

Nya siffror från SCB visar att sjukfrånvaron ökar kraftigt i Sverige. I mars 2020 var 98 000 fler personer sjukfrånvarande från jobbet jämfört med mars 2019. Totalt är nu sjukfrånvaron uppe i 219 000 personer, vilket innebär en ökning med 81 procent. Detta slår hårt mot företag som förutom fallande intäkter även fick kraftigt ökade sjuklönekostnader. Staten har övertagit betalningsansvaret för företagens sjuklönekostnader under april och maj, men kostnaden för mars får företagen betala.