Inled Almedalsveckan med Almegas mingel!

Almega inleder, som tidigare år, Almedalsveckan med vårt välbesökta mingel. Här samlar vi som vanligt representanter från näringsliv, ledande politiker och välkända opinionsbildare. Almedalens hetaste mötesplats går inte att missa!

Almedalens Hotell i Visby.

Vi bjuder på mat, dryck och spännande samtal mellan vår vd Anna-Karin Hatt och SvD:s politiska chefredaktör Tove Lifvendahl.  Moderator är Jörgen Huitfeldt.

När: Söndagen den 30 juni klockan 17.00-19.00.

Var: Tjänsteföretagens hus – powered by Almega,
Strandvägen 8, entré från Almedalsparken.

Hör av dig till Almegas pressjour på 08-7627040 för frågor.

OSA till pressekreterare Andreas Eriksson på andreas.eriksson@almega.se

Almega är tjänstesektorns arbetsgivarorganisation. Vi representerar 11 000 medlemsföretag i olika branscher och är en del av Svenskt Näringsliv.

Almedalens Hotell i Visby.

Almega Friskvårdsföretagen: Är din PT en bluff?24.6.2019 09:24:49 CESTPressmeddelande

Sverige behöver fler duktiga personliga tränare. Samtidigt är det ett problem att PT inte är en skyddad titel, vilket innebär att vem som helst kan kalla sig PT – oavsett utbildningsnivå. Det gör det svårt för gymföretag att veta vilka de ska anställa, och det gör det svårt för konsumenter att veta vilken PT som håller måttet. Därför har Almega Friskvårdsföretagen nu lanserat hemsidan ptlicens.se – ett register över personliga tränare som innehar branschorganisationens licens.