Inomhus-EM: Inbjudan digital pressträff 26/2

Svensk Friidrott bjuder in till en digital pressträff inför inomhus-EM i Torun den 26 februari 13:00. Träffen genomförs via Microsoft Teams och deltagare är Thobias Montler, Khaddi Sagnia, Andreas Kramer och förbundskapten Karin Torneklint.

4-7 mars avgörs inomhus-EM i polska Torun. Efter helgens ISM-tävlingar har den svenska truppen växt sig till 20 namn. Några uttagningar till väntar i veckan innan truppen spikas helt på fredag.

På fredag 13:00 bjuder vi därför in till en digital pressträff via Microsoft Teams. Pressträffen inleds med lite medieinformation inför mästerskapet, och förbundskapten Karin Torneklints tankar om truppen. Efter ett par korta frågor till de aktiva i storgrupp delar vi sedan in i digitala rum där individuella intervjuer kan genomföras.

Anmälan senast torsdag 17:00

Vi önskar därför att ni vid anmälan till pressträffen anger vilka eventuella önskemål ni har på individuella intervjuer till kommunikatör Gustav Orbring, 072-525 96 32, senast torsdag 17:00. När ni anmält er får ni också en inbjudan via Teams med länk direkt till konferenssamtalet.

Ni behöver skaffa Microsoft Teams till er laptop/telefon om ni inte redan har det.

Preliminärt: Pressträff Mondo nästa måndag

Det planeras även ytterligare en digital pressträff med Armand Duplantis, preliminärt på måndag nästa vecka. Vi återkommer med definitivt besked kring detta i inledningen av denna vecka.