Inredningstrenderna som står högst på listan

Att inreda är en sysselsättning som många ägnar mer eller mindre av sin tid åt. Det är ofta något som känns avkopplande men ändå lite lagomt stimulerande. Att inreda eller omdekorera sitt rum eller hem kan dessutom vara ett sätt att fräscha upp och göra om, och det gamla rummet kan på bara några timmar vara en helt ny plats, bara av lite andra färger och former!

Men att inreda och dekorera kräver förstås också lite tankeverksamhet och planering, även om impulser och spontana ommöbleringar ofta kan ge resultat över förväntan. Om du dessutom ska inreda ett nytt hem kan det krävas lite extra eftertanke och struktur, särskilt om platsen är begränsad.

Att ha begränsat med plats eller snålt i plånboken behöver dock inte vara ett problem. Ibland är lite uppfriskande färger allt som behövs för att skapa en helt ny känsla och utseende i hemmet. Om du är ute efter vilka färger, material, möbler och stilar som står på trendlistan just nu har du kommit helt rätt! Här kommer lite inspiration till inredning - både stort och smått!

Vilka färger gäller egentligen?

Färg är naturligtvis en viktig del i inredning, men att välja rätt kan vara svårt. Ett alternativ som är både trendigt och smidigt är beige, eftersom det passar med mycket och finns i många olika nyanser. Den är dessutom perfekt att ha som grund, och sedan bygga på med möbler och dekoration i till exempel trä och guld.

Beige och grått går också bra ihop, och ger en känsla av lyx och elegans, speciellt med långa sammetsgardiner som sträcker sig från tak till golv. Det är ett stilrent alternativ som sällan kan gå snett, och inger dessutom ofta en rofylld stämning.

70- och 80-talen gör comeback

Som med så mycket annat gör 70- och 80-talen comeback också inom inredningstrender. De populära ryamattorna har nog ingen missat att de är tillbaka, men nu med en lite nyare ton som passar årets färgtrender. Lyckligtvis är dock de nyare ryamattorna betydligt mer lättstädade än 70-talets original, så städningen är inget att oroa sig över.

Också vad gäller material är 70-talet förebilden; manchester står nämligen högt på trendlistan. Nu är det dock inte brunt och orange som gäller, utan mer neutrala toner, som benvit, gammalrosa och beige.

Naturligt och återvunnet

Nu när sommaren lider mot sitt slut är det hög tid att ta vara på de sista stråken av naturen, innan allt blir grått utomhus. En stor trend är nämligen att inreda med torkade växter i alla dess slag, och det behöver inte vara svårare än att gå ut i din egen trädgård och pressa några blommor och växter hemma i bokhyllan.

Ingen kan ju ha missat den stora miljömedvetenhet som bara växer, och att inreda hållbart med återvunna möbler och dekorationer är därför ett populärt alternativ.

Vad kostar en flyttstädning?14.10.2021 19:14:06 CEST | Pressmeddelande

Innan den gamla bostaden lämnas över till de som skall flytta in är det vanligt att en flyttstädning krävs. Vi har här tagit fram information om vad du behöver veta om priset för en flyttstädning och vad du mer bör tänka på innan du väljer firma. Tänk på att gärna skicka ut flera offerter till flera olika städfirmor för att få ett fördelaktigt pris. Läs gärna mer nedan för att få mer information om hur en prissättning görs och ifall du kan få ett billigare pris för din flyttstädning. Hur prissätts en flyttstädning? Det är inte alltid en självklarhet att veta vad du kan förvänta dig men här har vi tagit fram de allra viktigaste faktorerna som avgör priset. Hemstyling.se har tagit fram en priskalkylator som gör det väldigt enkelt att ta reda på kostnaden för just din kommande flyttstädning. När det kommer till bostaden är det först och främst storleken som spelar roll. Mindre bostäder som ligger på ungefär samma kvadratmeter brukar ligga på ungefär samma pris men när det kommer till stör

Gemenskap och samliv skapar bättre förutsättningar för ett bra förhållande1.10.2021 14:41:01 CEST | Pressmeddelande

Det senaste åren har präglats av distans- både i jobb och på hemmaplan. Ingen har kunnat träffa sina nära och kära som man gjorde förr. Det har påverkat flera och många har hittat nya som gamla kärlekar under denna ovissa tid. Till exempel kan vissa fått upp ögonen för sitt gamla tv-spel. Man har rotat igenom förrådet och funnit det gamla playstation 2 som man så ofta spelade på som ung. Andra kanske har hittat andra överraskningar som gamla barnkläder, en gammal dagbok, gamla sexleksaker eller sin borttappade gitarr.