Inrikes- och utrikespaket UPS

Sponsrad. UPS (Unites parcel service) är världens största transportföretag och erbjuder kompletta paketleveranser- och expresstransporter av alla de slag. Land- och flygtransport samt sjöfrakt till både företag och privatpersoner. De är störst i USA då det är ett amerikanskt företag men verkar också i över 200 länder.

Skicka paket- Internet shipping

Med UPS kan man förbereda sin sändning hemifrån online. Allt är översiktligt indelat i kategorier där du lätt kan se vilken tjänst som bäst passar ditt paket. Det går också att beställa emballage, till exempel boka upphämtning dörr till dörr service eller andra val, välja leveranstider, betala samt skriva ut fraktetiketter. Alla paket är spårningsbara i realtid.

Det är inte svårt att skicka paket med UPS. All information om hur du skickar paket finns online. Du kan även läsa om hur du emballerar i enlighet med villkoren, hur du beräknar volym och dimensionell vikt. Välja mellan olika typer av leveranser, val av ombud eller upphämtning. Det är också lätt att hitta UPS - ombud och access points online.

Om du skickar paket ofta och frekvent kan du registrera dig och skapa ett konto för att få en klar översikt och lättare kunna samordna, se din sändnings- och upphämtningshistorik och spåra leveranser. Här kan du ange dina egna inställningar, spara spårade sändningar och slippa repetera uppgifter du tidigare angett.

Skicka paket inrikes eller utrikes

UPS har genomgående ganska lika basvillkor oavsett om du skickar paket inrikes eller utrikes. Villkoren för enskilda paket har speciella vikt- och storleksbegränsningar men det finns ingen begränsning på det totala antalet paket i din sändning. Väger ett paket över 31,5 kg inom Sverige eller över 25 kg inom Europa och övriga världen så krävs dock ett bättre emballage och en speciell etikett för tunga paket. Paket som är större i förhållande till vikten prissätts individuellt enligt aktuella måttberäkningar. En så kallad dimensionell vikt.

Villkor enskilda paket

Maxvikt: 70k

Maxvolym: Längd och omkrets= 400cm

Maxlängd: 274cm

Tilläggstjänster

UPS erbjuder olika tilläggstjänster för att optimera din leverans. Dessa tilläggstjänster kan variera lokalt inrikes och mellan olika länder. De underlättar din/dina transporter som kräver specialhantering.

Upphämtning och leverans: Dörr till dörr.

Olika aviseringar: Aviseringstjänster, leveransbekräftelse och leveransbevis.

Inkassering av betalning (COD), fasta priser: UPS inkasserar din betalning och uteblir den skickas varan tillbaka till dig.

Deklarerat varuvärde: Ett skydd för din leverans värde.

Returer: Förenkla kundreturer

Importera: Förenkla internationell handel till exempel; skapa egna sändningsetiketter och tullfakturor.

Sändning/ klareringskonsolidering: Tullklareringshjälp, se över din distributionskedja,

Vestergade 48H, 2 sal

Heymedia Partners er Skandinaviens førende agentur indenfor linkbuilding, pressemeddelelser og outreach.

De bästa kanalerna för kostnadseffektiv marknadsföring23.2.2021 13:14:48 CETPressmeddelande

Vi är i en tid nu när marknaden transformeras på grund av en revolutionerande lågkonjunktur. Den digitala utvecklingen styr och vår syn på marknadsföring förändras och blir alltmer digitalt inriktad. Idag tillbringar människor en större del av sin tid online och många företag som arbetat i kontorslokal arbetar istället i enskildhet, på avstånd online. Möten sker via olika onlinekanaler och det fysiska mötet är idag inte lika frekvent förekommande som tidigare.