Installatörer får egen branschpodd

Nu breddar bransch- och arbetsgivarorganisationen Installatörsföretagen sin kommunikationsprofil och startar Installatörspodden. I den nya podden kommer företagare, montörer och experter kunna samlas för att diskutera både viktiga och mer lättsamma frågor. Pilotavsnittet släpps idag, den 23 mars 2021.

Med Installatörspodden skapar Installatörsföretagen en ny arena där branschens aktörer kan mötas. Var tredje vecka lanseras ett avsnitt med nytt tema och nya gäster. Syftet med podden är att lyfta branschen, lära av varandra och bjuda på en hel del skratt.

- Genom vår nya podd så kan vi nå branschen på ett nytt sätt. Vi vill att du ska lära dig något nytt i varje avsnitt men också att vi ska lära av varandra. Tveka inte att höra av dig med tips på ämnen eller intressanta gäster och företag. Det är din podd, säger Installatörsföretagens vd Ola Månsson.

Programledare är Leif Jitelius. Han har lång erfarenhet från både podd och radio, i radiokanaler som Rockklassiker, NRJ och Radio Stockholm.

- Det här ska bli så himla kul, det känns nästan som att komma hem. Jag är ju själv "röris" i botten. Min karriär tog en helt annan vändning, men nu får jag äntligen knyta samman min bakgrund som installatör med radio och podd, säger Leif Jitelius.

Varje avsnitt har ett övergripande tema som inbjudna gäster fördjupar sig i. Installatörsföretagens experter medverkar också genom att svara på vanligt förekommande frågor. Även tidningarna VVS-Forum och Elinstallatören deltar med spaningar kring aktuella trender. Sist men inte minst – montörer berättar om situationer där det inte riktigt gått som planerat. Kanske tryckte någon på fel knapp, vattnet drogs igång för tidigt eller att allt plötsligt blev svart…

- Vi gör den här satsningen för att vi vet att det verkligen behövs. Lyssna på podden när andan faller på – på jobbet, i bilen eller varför inte under promenaden. Vi bjuder in till samtal och lyfter installatörens vardag på ett nytt sätt, säger Heléne Stors som är projektledare och medverkar som bisittare i podden.

Missa inte Installatörspodden som du hittar där poddar finns, exempelvis på Spotify.