Intendia Groups koncernchef avgår

Efter två år som koncernchef för Intendia Group väljer Anders Hvarfner att lämna koncernen. Innan Anders Hvarfner tog över ansvaret som koncernchef i januari 2017 var han i 4 år vd för Iris, Medlearn och Competens, några av Intendia Groups verksamheter i Sverige.

- Utbildning, och inte minst vuxenutbildning, är mer relevant än någonsin. Samtidigt är vår bransch, liksom andra, satt i omvandling. Att vd och styrelse ibland ser olika på strategiska vägval är i det läget inte något konstigt. Vi har hela tiden haft en tät och bra dialog och det naturliga steget för mig nu är att gå vidare mot nya uppdrag, säger Anders Hvarfner.

- Anders Hvarfner har varit central i uppbyggnaden av Iris, Medlearn och Competens, som är koncernens största verksamheter inom ramen för arbetsmarknadsinsatser och vuxenutbildning, säger Lars Buer, styrelseordförande Intendia Group. Anders har också varit central i arbetet med att knyta samman de enskilda operativa verksamheterna under Intendia-paraplyet, och skapa en struktur för gemensamma utvecklingsinsatser. Anders har också varit en väldigt viktig stämma för oss i arbetet med att skapa goda förutsättningar för att människor med olika förutsättningar fortast möjligt ska få en väg in på arbetsmarknaden. Vi respekterar självklart att Anders nu väljer att gå vidare till nya utmaningar och tackar honom för hans insatser att utveckla våra utbildningsverksamheter, understryker Lars Buer.

Styrelsen för Intendia Group startar omedelbart arbetet med att finna en ny koncernchef att leda verksamheterna i Norge och Sverige framåt.

Intendia Group är en av Skandinaviens ledande utbildningskoncerner med verksamhet i Sverige och Norge. Koncernen omfattar tolv starka och självständiga varumärken och varje år utbildas och utvecklas över 40 000 elever och deltagare hos oss. Genom ett växande antal internationella samarbeten och partnerskap finns verksamheten också representerad på många olika platser runt om i världen, till exempel i USA, Australien, Tanzania och Etiopien, utöver ett flertal länder i Europa.

I Sverige bedriver koncernen verksamhet genom Berghs School of Communication, Competens, Iris och Medlearn. I Norge bedrivs verksamhet genom Bilder Nordic School of Photography, Bjørknes Høyskole, Bjørknes Privatskole, Joblearn, Junglemap, NKI, SoFI – School of Fashion Industry och Treider.

Följ Intendia Group AB

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Intendia Group AB