Interflora

Interflora bidrar till cancerforskning i samarbete med mode-duo

Dela

Som huvudsponsor i Rosa Bandet-kampanjen kommer Interflora att färgas rosa under oktober. I år samarbetar företaget med modeduon bakom Säker stil, Ebba Kleberg von Sydow och Emilia de Poret, som tagit fram en egen bukett för Interflora.

Under oktober månad samlar Interflora in pengar till cancerforskningen genom rosa buketter och produkter. En av produkterna är i år framtagen av modeduon bakom Säker stil som skapat en helt ny bukett som kommer att säljas till förmån för Cancerfonden. 

–      Vi har haft ett så fint och framgångsrikt samarbete med Ebba sedan 2019 och att nu även få jobba med Emilia, den andra hälften av den stilsäkra modeduon, känns fantastiskt roligt. Jag är helt säker på att deras stilrena bukett kommer att passa våra mer modemedvetna kunder och göra ett viktigt jobb i insamlingen till Cancerfonden, säger Louisa Blomstrand, marknadschef- och e-handelschef på Interflora.  

–      Vi blev enormt glada och stolta över denna fina förfrågan. Alla har vi någon i vår närhet som drabbats, att få vara med och bidra till den viktiga kampen mot cancer är en självklarhet. Att få kombinera kärleken till blommor och färgen rosa med ett så viktigt syfte, att kort och gott få bidra och samtidigt sprida blomsterprakt, det är en ära, säger Ebba Kleberg von Sydow och Emilia de Poret.

Buketten Säker stil och andra rosa produkter kommer att säljas på interflora.se och i anslutna butiker. För varje såld bukett kommer 30 kronor att gå till Cancerfondens livsviktiga arbete. Interflora säljer även årets rosa band och rosa armband som tillval till alla Blommogram från den 24 september till den 31 oktober. 

 Vill du veta mer kontakta gärna:

Paulina Forsberg
paulina.forsberg@interflora.se

0735136827

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Dokument

Länkar

Om

Interflora
Interflora
Gustavslundsvägen 18
167 51 Bromma

08-6344400https://www.interflora.se/

Interfloras vision är att få fler att älska blommor – och varandra. Det är det vi kallar The Flower Effect. Vi tror att det bästa sättet att visa känslor på är att skicka blommor. För att leendet hos den som får blommor är så äkta. För att blommor kan förvandla ett helt rum. För att de doftar gott. För att man blir lycklig i själen av att ge.

Interflora startade sin resa 1923 när sex blomsterhandlare grundade Interflora i Sverige och idag säljs Blommogram genom interflora.se och cirka 550 fristående blomsterbutiker

Följ Interflora

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Interflora

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum