Interflora ny huvudpartner i Rosa Bandet

Interflora går in som ny huvudpartner i Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Genom ett treårigt avtal kommer Interflora att fortsätta bidra till den livsviktiga cancerforskningen.

Interflora har varit sponsor för Rosa Bandet sedan 2019 och har tillsammans med sina anslutna butiker och kunder hittills samlat in 3,7 miljoner kronor till kampanjen, som i år pågår den 24 september till 31 oktober.

Nu tar företaget ytterligare ett steg som huvudpartner.

– En av tre kommer att få ett cancerbesked under sin livstid och forskningen är helt avgörande för att fler ska överleva både här och nu och i kommande generationer. Det är vi så otroligt stolta att vara med och bidra till, tillsammans med våra kunder. Nu kraftsamlar vi för att slå insamlingsrekord i år igen och ge hopp i en livsviktig fråga, säger Nina Lindvall vd på Interflora.

Årets rosa produkter finns tillgängliga både online på interflora.se och i anslutna butiker mellan den 24 september och 31 oktober. För varje rosa produkt går minst 30 kr oavkortat till Cancerfonden och svensk cancerforskning. Dessutom finns funktionen ”runda upp” på interflora.se där beställaren har möjlighet att öka sitt ordervärde till förmån för cancerforskningen.

Om Cancerfonden och Rosa Bandet:

Årets Rosa Bandet-kampanj har temat ”Tillsammans mot cancer” med syfte att samla in pengar till forskningen, sprida kunskap om sjukdomen och påverka beslutsfattare i viktiga frågor. Målet är att färre ska drabbas och att fler ska överleva cancer.

Vill du veta mer kontakta gärna:

Paulina Forsberg
paulina.forsberg@interflora.se

Interflora startade sin resa 1923 när sex blomsterhandlare grundade Interflora i Sverige och idag säljs Blommogram genom interflora.se och cirka 550 fristående blomsterbutiker