Interflora rekryterar CTO

Interflora AB stärker ledningsgruppen ytterligare och anställer Markus Duvell som CTO. Han har bred erfarenhet av digital affärsutveckling och förändringsarbete, närmast från H&M där han var med och drev den agila transformationen av Business Tech. Han har även tidigare varit partner och konsult på Xlent samt verksamhetsarkitekt på Tele2.

Markus kommer att driva den digitala utvecklingen och innovationen av Interfloras affär. Han kommer även att ansvara för att utveckla och säkra IT-arkitekturen för att möjliggöra bolagets expansiva tillväxtplaner.

– Det här är verkligen en drömrekrytering för Interflora och en viktig pusselbit för att kunna hålla fokus på våra höga tillväxtmål och det tempo vi har i den digitala utvecklingen. Med Markus driv och breda kompetens från förändringsarbete kommer han att spela en viktig roll i att, tillsammans med ledningsgruppen, förverkliga bolagets expansiva planer säger Nina Lindvall, vd på Interflora.

Det här är den andra strategiska rekryteringen till ledningsgruppen efter bolagets första hållbarhetschef för drygt ett år sedan.

– Jag hade förmånen att arbeta med Interflora som konsult för ett par år sedan och fick då god insyn i den stora potential företaget har i sin affär. Jag ser mycket fram emot att få vara med att driva den fortsatta digitala utveckling, säger Markus Duvell.

Markus börjar hos Interflora den 24 maj.

Interfloras vision är att få fler att älska blommor – och varandra. Det är det vi kallar The Flower Effect. Vi tror att det bästa sättet att visa känslor på är att skicka blommor. För att leendet hos den som får dem är så äkta. För att de kan förvandla ett helt rum. För att de doftar gott. För att man blir lycklig i själen.

Vi vet vad blommor betyder. Därför gör vi det enkelt att inreda med snittblommor och skapa gröna rum hemma, där känslan får växa.

Interflora startade sin resa 1923 när sex blomsterhandlare grundade Interflora i Sverige och idag säljer vi Blommogram genom interflora.se och cirka 600 fristående blomsterbutiker. Våra gröna växter säljs via grönaflora.se och i anslutna butiker.