Interflora

Interflora tar Grandparents weekend till Sverige

Dela
Grandparents weekend 6-8 september
Grandparents weekend 6-8 september

Idag lanserar Interflora kampanjen för Grandparents weekend i Sverige. Högtiden firas i många länder runt om i världen men har hittills inte uppmärksammats i Sverige.

Interflora tar Grandparents day till Sverige och firar den som en långhelg, fredag till söndag 6-8 september. Syftet är att uppmärksamma mor- och farföräldrars viktiga roll i familjen och vad de betyder för sina barnbarn.

– Mor- och farföräldrar är och har varit en viktig del i mångas liv. De bidrar ofta med erfarenhet, grundade värderingar och blir den där extra viktiga vuxna personen som barnbarnen knyter an till. För det och mycket annat de bidrar med är de värda att uppmärksammas och hyllas ordentligt, säger Louisa Blomstrand, Marknads- och E-handelschef på Interflora.

Interfloras kampanj har temat ”Barnbarnens hjältar” och fokuserar på just relationen mellan mor- och farföräldrar och barnbarn. I kampanjen får några barn bl.a. berätta hur mycket de tycker om sina mor- och farföräldrar och varför.

Grandparents weekend - Barnbarnens hjältar | Interflora
Fler videor

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Grandparents weekend 6-8 september
Grandparents weekend 6-8 september
Ladda ned bild
Ladda ned bild

Dokument

Om

Interflora
Interflora
Gustavslundsvägen 18
167 51 Bromma

08-6344400https://www.interflora.se/

Interfloras vision är att få fler att älska blommor – och varandra. Det är det vi kallar The Flower Effect. Vi tror att det bästa sättet att visa känslor på är att skicka blommor. För att leendet hos den som får blommor är så äkta. För att blommor kan förvandla ett helt rum. För att de doftar gott. För att man blir lycklig i själen av att ge.

Interflora startade sin resa 1923 när sex blomsterhandlare grundade Interflora i Sverige och idag säljer vi Blommogram genom interflora.se och cirka 600 fristående blomsterbutiker.

Läs mer på www.interflora.se

Följ Interflora

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Interflora

Heidi Mikkonen: "Jag älskar att inspirera"10.10.2019 13:59:00 CESTBlogginlägg

Att skapa med säsongens blommor är ett självklart val för Heidi Mikkonen. Längtan efter höstens hortensior eller vårens första tulpaner är en härlig känsla och variationen ger idéerna näring. Omväxlingen hör till det hon uppskattar allra mest som florist. Ingen dag är den andra lik. – Att få använda mycket material är ju fantastiskt, som till riktigt stora kransar eller kistdekorationer. Men det är lika fint att ta vara på det som eventuellt blivit över efter dagens arbete, svinnet. En ensam gul ros eller enstaka lejongap blir hur fina som helst i en personlig bukett. Förr skulle man alltid ha tre eller fem av varje sort, men så behöver man inte tänka längre, säger Heidi. Känner av stämningar När hon skapar till sig själv blir det helst naturinspirerat, blommigt och kvinnligt, men att kunna läsa av kunden är givetvis en förutsättning för att lyckas i yrket. Inspiration hittar hon ute i folklivet, i arkitekturen runtomkring, i filmer, på loppisar och i årstidernas skiftningar. – Jag let

Interflora är stolt sponsor till Cancerfonden & Rosa bandet16.9.2019 09:27:00 CESTPressmeddelande

Som stolt sponsor till Rosa Bandet kommer Interflora under oktober månad att bli blomstrande rosa. Rosa buketter kommer att säljas på interflora.se, där 30 kr per bukett kommer gå oavkortat till kampen att besegra cancer. – Vi är mycket stolta över att få vara med och bidra till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Det känns som ett väldigt naturligt samarbete då vår produkt är med i livets alla tillfällen och skänker omtanke, kärlek och pepp, säger Nina Lindvall, vd på Interflora. Interflora kommer även att sälja årets Rosa Band som tillval till alla Blommogram från den 27 september till den 3 november. Om Cancerfonden och Rosa Bandet: Årets Rosa Bandet-kampanj har temat ”Tillsammans mot cancer” och kampanjens syfte är att samla in pengar till forskningen, sprida kunskap om sjukdomen och påverka beslutsfattare i viktiga frågor. Målet är att färre ska drabbas och att fler ska överleva cancer.

Sofie Danielsson Söhr: "Naturen gör mig kreativ"13.9.2019 09:00:00 CESTBlogginlägg

Sofie Danielsson Söhr söker sig gärna ut i naturen för idéernas skull, de flödar bättre där. Men också för att gräs, kottar och fröställningar ger en magisk touch till floristiskt hantverk. Utflykterna är en bonus för Sofie som är uppvuxen långt ute på den skånska landsbygden, men bosatt i Stockholm sedan många år. ETT BLOMSTRANDE ÅRHUNDRADE När hon fick uppdraget av Interflora att skapa matchande buketter till vintagevaser från Barnebys, som är en söksajt för konst, design och antikviteter, fann hon inspirationen både utom- och inomhus. – Jag ville skapa trädgårdskänsla i en dov färgskala som jag lånat från gamla målningar, säger hon om buketten Art Deco som säljs på interflora.se i samband med Barnebyskampanjen Ett blomstrande århundrade. Hon band klematis, ros, nejlika, blomstermorot, tistel och eukalyptus i en asymmetrisk och spännande form för att matcha en tidstypisk 1920-talsurna i gjutjärn. – Buketterna till kampanjen var ett roligt uppdrag som känns rätt i tiden med tanke på h

Interflora och Barnebys visar upp ett blomstrande århundrade11.9.2019 09:00:00 CESTNyheter

Idag släpper Interflora och Barnebys ett samarbete där de tillsammans har tolkat ett århundrade av tidstypiska vaser och skapat moderna och stiltrogna blomsterarrangemang som passar till. Svensk formgivning har gått från stram och stilren till mjuk och färgglad med böljande mönster. Snittblommorna har följt med sin tid på samma sätt. I detta samarbete mellan Barnebys, som är en söksajt för konst, design och antikviteter, och Interflora har ett antal vintage-vaser valts ut. Vaserna har sedan med hjälp av VM-floristen, Sofie Danielsson Söhr, matchats med moderna tolkningar av tidstypiska buketter. – Vi är så stolta och glada över detta spännande samarbete med Barnebys. Det här är en del i strategin att både bredda erbjudandet till att appellera en mycket medveten och designintresserad konsument och att visa den kreativa höjden i våra floristers hantverk. Vi knyter samtidigt an till det stora intresset för återbruk. Vi hoppas nu att vi ska inspirera våra kunder att leta fram gamla vaser o

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum