Interim CFO i EVRY ASA

Nina Mortensen (43) utses till interim Chief Financial Officer i EVRY ASA från 1 oktober 2019. Hon efterträder Henrik Schibler, som kommer att lämna sin befattning som CFO för EVRY i slutet av september.

Nina Mortensen utses till interim CFO i EVRY ASA.

Nina Mortensen har lång erfarenhet från EVRY där hon har arbetat som Senior Vice President Group Accounting and Controlling.

Hon har tidigare även arbetat som chef i Deloitte. Hon har en magisterexamen i nationalekonomi och företagsekonomi från norska handelshögskolan (NHH) och är certifierad revisor (CPA).

- Nina Mortensen har varit hos EVRY i mer än 12 år och känner till företaget och ekonomiavdelningen mycket väl. Hon har haft ett nära samarbete med Henrik Schibler under sina år i EVRY, och jag är övertygad om att hon kommer att vara en utmärkt ledare under den kommande perioden, säger Per Hove, VD för EVRY.

Detta tillkännagivande offentliggörs i enlighet med Oslo börsens fortsatta förpliktelser.

Nina Mortensen utses till interim CFO i EVRY ASA.

EVRY är ett ledande nordiskt tech- och konsultbolag.

Tillsammans med våra kunder och ett ekosystem av de främsta globala digitala experterna, tillämpar vi ny teknik för att förbättra användarupplevelser och prestanda för människor, processer och system.

Närhet till kunden är vår styrka och vårt tankesätt präglas av nordiska värderingar så som ansvar, kvalitet och säkerhet. Vi tar med oss det bästa från Norden när vi levererar lösningar i fler än 18 länder. EVRY är noterad på Oslobörsen. Våra 9 000 medarbetare arbetar med passion för att skapa digitala fördelar för drygt 10 000 kunder.

Tillsammans formar vi framtiden – idag.

EVRY redovisade en omsättning på 12,9 miljarder NOK 2018 och bolagets huvudkontor ligger vid Fornebu strax utanför Oslo.

www.evry.com

EVRY kvartalsrapport för andra kvartalet 2019 visar på tillväxt inom konsulttjänster och applikationstjänster, vilket driver en gynnsam intäktsmix och stöder den strategiska inriktningen12.7.2019 07:01:02 CESTPressmeddelande

(Fornebu, 12 juli 2019) EVRY redovisar ett rörelseresultat för andra kvartalet 2019 på 3 178 milj. NOK, jämfört med 3 286 milj. NOK under andra kvartalet 2018. Rörelseintäkterna för första halvåret 2019 var 6 507 milj. NOK, upp från 6 494 milj. NOK jämfört med samma period förra året. Justerat för valutakurseffekter och förvärv var den organiska tillväxten 0,1 % under första halvåret 2019 jämfört med första halvåret 2018. Financial Services redovisade positiv organisk tillväxt under andra kvartalet, medan andra områden påverkades av säsongsvariationer.