International Women’s Forum samlar globala ledare i Stockholm för 2017 års World Cornerstone Conference

Den 17 maj hålls den 15:e årliga International Women’s Forum (IWF) World Cornerstone Conference i Stockholm som samlar över 700 kvinnliga ledare från 40 länder över hela världen för att diskutera världens mest akuta utmaningar. Årets tema, ”A More Sustainable World: Movements & Markets” (En mer hållbar värld: Rörelser och marknader), tittar på hållbarhet ur bredare synvinklar: miljömässiga, sociala och politiska samt effekterna av populism och nationalism, migration och cybersäkerhet.

Konferensen är en unik samling av morgondagens globala ledare och påverkare, för att dela kunskap och diskutera dessa problem – och deras lösningar – ur ett globalt kvinnligt perspektiv.

“This year’s cutting-edge Cornerstone Conference is remarkable in its relevance and depth of engagement on difficult and timely topics,” said IWF President & Merrill Lynch Managing Director, Teresa Weintraub.

“By convening this dynamic group of women leaders, we can harness the collective power of their unique experiences and points of view to educate, inform, inspire and to serve as a catalyst for new ideas to move toward a more sustainable world, especially while in Stockholm—a city that has been on the forefront of progress on so many of these issues.”

Talare är bland andra:

• Connie Collingsworth, verksamhetschef, Bill & Melinda Gates Foundation
  • Jan Eliasson, tidigare generalsekreterare i FN och tidigare utrikesminister, Sverige
  • Obiageli Ezekwesili, filosofie doktor, en av initiativtagarna till rörelsen #BringBackOurGirls och tidigare vice ordförande på Världsbanken
  • Musimbi Kanyoro, filosofie doktor, ordförande och VD, The Global Fund for Women
  • Cheong Koon Hean, DArch, VD för Housing and Development Board of Singapore
  • Tjada McKenna, operativ chef, Habitat for Humanity International
  • Baronessan Pauline Neville-Jones, högste rådgivare på Ridge-Schmidt Cyber och tidigare statssekreterare för säkerhet och mot terrorism, Storbritannien
  • Anna Ryott, VD, Swedfund
  • Karolina Skog, miljöminister, Sverige
  • Ghada Waly, minister för social solidaritet, Egypten
  • Karin Wanngård, borgmästare, Stockholm
  • IWF Sweden är mycket stolta att välkomna medlemmar och ledare från hela världen med ett program utformat för att återspegla traditionen, andan och den ljusa framtiden för vår stad, säger Marie Reinius, ordförande för IWF Sweden och VD på Reinius Consulting.

World Cornerstone Conferences hålls årligen i de regioner och marknader som är viktiga för framtiden. Konferenserna är en plattform för morgondagens ledare att engagera sig i brett omfattande ämnen som påverkar internationella framsteg samt stora möjligheter för inflytelserika, globala ledare att inte bara samlas och utbyta erfarenheter utan även inspirera meningsfull förändring.

Stockholmskonferensen hålls mellan onsdag 17 maj och fredag 19 maj. För att vara uppdaterad gällande konferensen och delta i samtalen kan du följa @IWFGlobal på TwitterInstagram eller Facebook.

Om International Women’s Forum

IWF är en medlemsorganisation enbart för inbjudna som består av över 6 500 framgångsrika och visionära kvinnor från 40 länder och sex kontinenter. IWF-medlemmarna är kvinnor med olika bakgrund som engagerar sig i att bygga bättre ledarskap för olika karriärer, på olika kontinenter och i olika kulturer. Gå till www.iwforum.org och följ @IWFGlobal på TwitterInstagram eller Facebook för mer information.

Detta meddelandes ursprungliga källspråkstext är den officiella versionen. Översättningar tillhandahålls endast som ett stöd och skall jämföras med källspråkstexten, vilken är den enda versionen av texten som har rättslig verkan.

For International Women’s Forum
Megan Milam, +1 336-402-0847
Megan.milam@edelman.com

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Londons Metropolitan Police Service väljer Box för molnbaserad innehållshantering för 50 000 medarbetare5.9.2017 09:00Pressmeddelande

Box, Inc. (NYSE: BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, meddelade idag att Londons Metropolitan Police Service (the Met) går över till Box. Polismyndigheten, som har Greater London med 8,6 miljoner invånare som arbetsområde, kommer ha upp till 50 000 användare inom hela organisationen för molnbaserad innehållshantering som ett steg på vägen mot digitalt polisarbete. – Det är mitt jobb att leverera digital omvandling på the Met och förse våra chefer och medarbetare med den bästa tekniken för att förbättra servicen och brottsbekämpningen i. Genom att välja Box omvandlar vi hur vi alla får åtkomst till innehåll, vilket gör oss mycket mer effektiva, något som är av allra största vikt i arbetet med brottsbekämpning, säger Angus McCallum, Chief Information Officer på the Met. – The Met är den största polisstyrkan i Storbritannien. Genom att välja Box ger the M

Nu ännu enklare att hitta rätt däck! Mcdackonline.com – nya funktioner och modern design, optimerad för mobil visning4.9.2017 15:27Pressmeddelande

Mcdackonline.com har genomgått en “ansiktslyftning” samtidigt som sökfunktion och produktsortiment utvidgats. Den nya utseendet på webbplatsen ger bättre överblick och erbjuder dessutom nya användarvänliga funktioner som gör köp online hos Mcdackonline.com ännu bekvämare. Eftersom allt fler besökare använder mobila enheter när de handlar på motorcykeldäck, (som drivs av Europas största webbutik för däck, Delticom), så är den uppdaterade sidan responsivt utformad och därför optimerad för visning på smartphones och surfplattor. Responsivt utformade webbsidor anpassar sig automatiskt till storleken på aktuell skärm, så att hela innehållet ses tydligt också på mindre skärmar. Det är nu väldigt enkelt att söka efter passande motorcykeldäck. Du hittar nu ett urval tillåtna fram- och bakdäck direkt i sökfönstret genom att antingen filtrera på däckdimension eller – och det är alldeles nytt – motor