Internationella handelshinder - så tycker företagen

Tullar, diskriminering, nationella regelverk eller korruption? Den 10 november ordnar Kommerskollegium ett seminarium om vilka hinder och svårigheter som företag stöter på i sin utrikeshandel inom och utanför EU och vad som kan göras åt det.

Medverkar gör EU- och handelsminister Ann Linde, Bengt Walther, Governmental & Trade - H&M, Jonas Törnblom, Director Marketing and Communication - Envac Group, samt ämnesrådet Per Altenberg och utredare Agnes Nordwall, båda Kommerskollegium. Moderator: Kommerskollegiums GD Anna Stellinger.

Seminariet äger rum:

Tid: 10 november kl. 14.00 - 15.30, kaffemingel t o m kl 16.30

Plats: Wenner-Gren Center, Sveavägen 166, Stockholm

Anmäl dig här

Så har handelshinder efter finanskrisen påverkat Sveriges och EU:s export12.12.2017 08:30Pressmeddelande

Har handelshinder som införts i kölvattnet av finanskrisen påverkat Sveriges export? Enligt en ny rapport, beställd av Kommerskollegium av professor Simon Evenett och Dr. Johannes Fritz vid University of St. Gallen är svaret ja i relation till Kina, men nej i relation till USA och Japan. Handeln inom EU förefaller inte ha påverkats av handelshindrande eller handelssnedvridande åtgärder som införts sedan finanskrisen.